Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man tjene for, at få et CVR/SE nr?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften..

Jeg er ganske almindelig lønmodtager og udover det interessere jeg mig utrolig meget for, at lave blomster dekorationer. Så min plan var, at køre det som hobby ved siden af mit job. Men det kunne også være rart, at kunne købe materialerne engro.

Så mit spørgsmål er så, om man kan få et SE/CVR nr, hvis man tjener under 50.000 kr pr år

Og hvordan og hvorledes med momsen

Spørger nok lidt dumt, men vil bare gerne have det helt på det rene før jeg begir mig ud i noget som dette!

Ha det godt

Med venlig hilsen Kawah

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:26
Hej

Du kan sagtens få et cvr-nummer uden at tjene en øre.

Du skal så aflægge momsregnskab - det kan klares ved at føre en simpel kassebog, men ofte er det en god idé at få lidt professionel hjælp, hvis man ikke er en haj til momsregler (hvilket du nok ikke er).

Du skal være opmærksom på, at du nok vil få svært ved at få tilbagebetalt et momsunderskud, så længe der er tale om en hobbyvirksomhed - men tjek lige med revisorgutterne på det punkt.

Du kommer langt ved at læse på www.startguiden.dk - og så bare stille alle de spørgsmål, du kan finde på herinde.

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:11
Når du vil bedrive et erhverv (fuld tid eller fritid) skal du have et CVR-nr. Det er enkelt og koster i øvrigt ingenting.

Hvis du pr. år omsætter for mindre end 50.000,- er der ikke krav til at du bliver momsregistreret. Når du skriver fakturaer til dine kunder kan du så heller ikke opkræve moms og du kan heller ikke trække momsen fra ved køb af materialer. Men vær opmærksom på at du ikke kommer til at tjene over 50.000,- Hvis du forventer at tjene væsentligt under 50.000,- vil jeg nok anbefale ikke at momsregistrere dig, men er der chance for at komme i nærheden at grænsen så vil jeg anbefale at du bliver momsregistreret. Så får du også modregningsmuligheden.

Som erhvervsdrivende skal du også føre lidt regnskab, så du kan opgøre og dokumentere din økonomiske situation ved dine aktiviteter, da det skal med selvangivelsen (den udvidede).

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:54
Du kan kun få et CVR-nr hvis du bliver momsregistreret eller bliver indeholdelsespligtig af løn. Du kan sagtens blive momsregistreret selvom du ikke omsætter for mere end 50.000 kr. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)