Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En CMS-byggers weekend II - Hul igennem :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en del af CloudSprout, som er ved at udvikle en et forhåbentligt revolutionerende CMS! Grund ideen er at vi ville gøre det sådan, at man kan springe programmøren over, når der skal laves professionelle websites. I kort træk betyder det at de sites der i dag bliver lavet i Joomla, Umbraco, Magento etc. Af teknikere, i fremtiden skal kunne laves i CloudSprout.

Jeg blev så glad, efter sidste weekend hvor jeg postede en weekend hvad jeg havde arbejdet på i løbet af weekenden, og fik rigtigt meget positiv feedback!
Hvis du ikke allerede har læst indlægget kan du se det her: http://www.amino.dk/forums/t/87751.aspx?PageIndex=1

Nu har jeg igen siddet og arbejdet hele weekenden, med undtagelse af en middag med venner lørdag. Det drillede en del mere end sidst! Så nætterne måtte tages ibrug.

Anyways, jeg har igen lavet en video som du kan se her: http://www.cloudsprout.dk/videoer/WeekendWork2.html

Alt feedback er meget velkomment, som sidst er vi på rettet vej ? Er der noget vi kan bedre ? Hvordan iforhold til template-markedet ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:05

Jeg ved at det JEG venter på er at man i jeres system kan ændre tekster m.m.... For det vil nok være for tungt hvis det hele tiden skulle igennem Photoshop.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 477
Skrevet kl. 11:12

Hej

Glæder mig super meget til at prøve det, det ser virkelig godt ud, igen Yes

Mvh.
Christopher Heilmann

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:20

Hej Niels

Okay, okay jeg laver en video der viser hvordan man selve cms-delen ser ud for en almindelig bruger, og smækker den op imorgen.

Du har helt ret, det er på ingen måde meningen, at alt skal gå igennem Photoshop. Alt funktionalitet, der er henvendt til den almindelige kontor-bruger eller den almindelige e-købmand bruger overhovedet ikke Photoshop.

Jeg har nok en tilbøjelighed, til at fremhæve de lidt mere specielle features ved vores system. Umiddelbart så tænkte jeg at de næste videoer skulle handle om iPhone-integration, skærmstørrelser og dynamiske web 2.0 effekter. Men du har fuldstændigt ret, basis skal være på plads!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:26

Lundsby:
Jeg har nok en tilbøjelighed, til at fremhæve de lidt mere specielle features ved vores system.

Kender det udemærket... man er så stolt over at have lavet noget der er specielt og vil gerne fremhæve det :)

Men venter i spænding...... skal selv til at planlægge en beta-test af mit cms her i løbet af måneden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:48

Hej Christopher

Tusind tak, for rosen! Vi er også selv rigtigt stolte over, hvor systemet er ved at tage sig ud. Alt tyder på at det virkeligt kan lade sig gøre, at skippe programmøren og lade designeren gøre alt arbejdet. når der skal laves professionelle websites.

Hvis du har lyst kan du sende mig en mail på plu@cloudsprout.dk så sender jeg dig et beta-login, ligeså snart vi er klar.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:53

Hej Niels

Du må endelig sende mig et login, når du starter beta-test. Jeg rigtigt gerne se hvad du bygget!

Jeg er ikke så stolt af vores indholdsredigering, fordi man ikke kan indtaste indhold direkte på siden. Men skal ind i administrationsmodulet for det. I mine øjne er den ultimative måde

Det er også synes der er galt med vores indtastning af indhold pt. er at man kun kan indtaste i administrations systemet. Det burde også være muligt for brugere, at logge ind på selve sitet og så rette indholdet direkte.

Det ville egentligt ikke tage så lang tid at lave, under en uge ville jeg tro. Men der er bare så mange andre spændende ting, som står foran i køen: Photoshop Integration færdig, iPhone understøttelse, Skærm størrelse differentiering, a/b split test etc.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:55

Lundsby:
Du må endelig sende mig et login, når du starter beta-test. Jeg rigtigt gerne se hvad du bygget!

Du står øverst på listen ;)

Lundsby:
Jeg er ikke så stolt af vores indholdsredigering, fordi man ikke kan indtaste indhold direkte på siden

Ja det vil være en dejlig ting at have med...(tror jeg skal have kigget på det også til mit)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)