Kære alle! Jeg sidder og roder med en række sites, der alle kører på Wordpress-platformen. Det ser jo ud til, at loadtider bliver vigtigere og vigtigere ud fra seo-hensyn, og sider, der loader hurtigt, er vel også en del af usability. Eller i hvert fald feelability. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at blive klogere på Wordpress' ressourceforbrug ift. antal samtidige brugere. Findes der nogle tabeller? Hvad er fx ramforbrug og cpz-forbrug for en standarindstallation for fx 10, 20, 50, 100 og 1000 samtidige brugere.
På forhånd tak,
|
Jeg kender ikke til sådanne tabeller, og jeg er heller ikke sikker på at det ville give mening, med mindre du kører en default installation og det er næsten aldrig tilfældet.
Muligheden for at installere plugins af forskellig kvalitet gør at der er meget stor forskel på hvor hurtigt wordpress kører.
Jeg mener at man starter på 20 databaseopslag for en sidevisning og det er ikke ualmindeligt med 70-80 databaseopslag på en blog med mange plugins.
Jeg bruger selv W3 Total Cache til at optimere loadtid og ressourceforbrug, og det plugin kan jeg varmt anbefale. Derudover bruger jeg en opcode cache (Zend Server) og memcache.
Disse optimeringsteknikker er dog ikke en god undskyldning for at fylde sin blog med plugins. Alle plugins bør vurderes efter nice to have - need to have princippet.