Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man eje en del af en virksomhed anonymt?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay også som alm timelønned job ?

Så skal det klart udnyttes :-)

mikkel

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:43

Kaffe & Co:

Ja - det er helt normalt.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Nemlig.... Men det var jo ikke spørgsmålet. Vi må vel have tiltro nok til vores med-Aminoer, til at vi ikke (som udgangspunkt) antager de er tilhængere af kontraktbrud og søger hjælp hertil ;)

Så er der nogen, der kan besvare det oprindelige spørgsmål? Af ganske almindelig nysgerrighed er jeg også interesseret i et svar...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 19:48

Kaffe & Co:

Men indenlænge skal alle deltagere registeres i ejerregister jf. den nye selskabslov.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Det er nu stadig ganske nemt at skjule ejerskabet selv når det nye ejerregister træder i kraft.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikkelFriis:

Okay også som alm timelønned job ?

Så skal det klart udnyttes :-)

mikkel

Jeg ser det nu ikke som et spørgsmål om at det skal udnyttes?

Personligt vil jeg aldrig blande mig i hvad mine medarbejdere laver i deres fritid, bare det ikke er i konkurrence med min virksomhed eller går udover deres arbejde hos mig.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:04

Udnytte er måske også forkert ord og bruge..

Men det er da noget jeg vil benytte så mine medarbejder ikke lurer konceptet af og starter det samme selv..

mikkel

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:47

Mikkel

Du skal også lige huske på at lovgivningen ikke kun varetager dine interesser, som arbejdsgiver.... Så vidt jeg husker skal arbejdsgiveren kompensere den tidligere medarbejder, i den periode vedkommendes jobmuligheder er begrænsede af en konkurrenceklausul... og den kompensation er vist ikke ubetydeligt.... Derudover mener jeg heller ikke du bare kan indføre konkurrenceklausuler for hvad som helst.

Så inden du får dollartegn i øjnene skal du nok lige trække vejret og tjekke reglerne på området ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikkelFriis:

Udnytte er måske også forkert ord og bruge..

Men det er da noget jeg vil benytte så mine medarbejder ikke lurer konceptet af og starter det samme selv..

mikkel

Hej Mikkel jeg tror du misforstår hensigten med en sådan aktivitetsbegrænsende paragraf.

Du er ikke beskyttet mod at dine ansatte 'aflurer' hvad de er ansat til at arbejde med, men der imod beskytter det dig imod at dine ansatte ikke arbejder hos konkurrenten eller at de bijobber så meget, at det går udover deres ansættelses hos dig. Normalt er en sådan paragraf formuleret til at du skal godkende evt. andet arbejde, lønnet såvel som ulønnet. En sådan begræsning gælder natúrligvis kun sålænge som vedkommende er ansat.

Du er til gengæld beskyttet mod at en tidligere ansat kontakter dine kunder systematisk eller udnytter andre forhold som de er kommet i besiddelse af under deres ansættelsesforhold os dig. Dette gælder tre år efter at ansættelsesforholdet er stoppet. Sjovt nok er det markedsføringsloven §1 og §19 der regulere dette forhold.
Men husk at det er dig der skal løfte bevisbyrden og det kan være svært.

Du kan også indføre en konkurrenceklausul som eks. går på at dine ansatte ikke må kontakte bestemte kunder i en periode på eks. to år efter at de ikke længere er ansat hos dig. Men her skal du kompensere for den begrænsning med min 50% af lønnen i hele perioden i dette eks. vil de sige to år. Temmelig dyrt.

Jeg skiver kun dette i denne tråd da det er af relevans for trådstarters ønske om at skjule sit ejerskab i relation til et bestående ansættelsforhold. Det kan afstedføre nogle grimme konsekvenser.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)