Jeg er blevet tilbudt halvdelen af en spændende virksomhed og jeg vervejer at sige ja tak. Jeg har dog af flere grunde (bl.a. min arbejdsplads) en interesse i at holde det helt anonymt. Jeg har altså ingen interesse i at stå i CVR registeret på nogen som helst måde (eller andre steder). Kan man skrive sig ud af det (kontrakt)? Altså hvor nuværende ejer stadig står som eneste ejer i CVR, men hvor vi laver en kontrakt over partnerskabet? (er det gældende "nok" til at jeg lovmæssigt også er ejer?)
Det kan en arbejdsplads nu altså også sagtens - hvis man for eksempel ønsker at være medejer af en virksomhed, der er i nærheden af at konkurrere med ens arbejdsplads.
Din arbejdsplads kan ikke bestemme om du driver virksomhed..
Snakker vi noget RKI / gæld du ikke ønsker de skal kunne indkræve via en virksomhed ?
Der findes jo muligheder indenfor det meste, men tror du skal oplyse noget mere..
Umidlbart kan du ikke være officelejer og have ejerskab hvis du ikke står ved CVR som ejer
Mikkel: De fleste funktionæransatte må ikke drive, deltage og eller eje virksomhed uden deres arbejdsgivers accept. Dette er meget normalt.
Ejerskabet af aktier og eller anparter bliver kun oplyst i selskabets årsregnskab og ikke i det sammenskrevne resume. Så et ejerskab kan nemt og legitimt skjules gennem et selskab eller lign.
Ejerskabet af aktier og eller anparter bliver kun oplyst i selskabets årsregnskab og ikke i det sammenskrevne resume. Så et ejerskab kan nemt og legitimt skjules gennem et selskab eller lign.
Men indenlænge skal alle deltagere registeres i ejerregister jf. den nye selskabslov.