Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man eje en del af en virksomhed anonymt?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er blevet tilbudt halvdelen af en spændende virksomhed og jeg vervejer at sige ja tak. Jeg har dog af flere grunde (bl.a. min arbejdsplads) en interesse i at holde det helt anonymt. Jeg har altså ingen interesse i at stå i CVR registeret på nogen som helst måde (eller andre steder). Kan man skrive sig ud af det (kontrakt)? Altså hvor nuværende ejer stadig står som eneste ejer i CVR, men hvor vi laver en kontrakt over partnerskabet? (er det gældende "nok" til at jeg lovmæssigt også er ejer?)

Med venlig hilsen

Den Anonyme

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:41

Hej Den Anonyme,

Jeg tror ikke den går kun på kontrakt da ejeren stadig har råderet over anpartnerne/aktierne. Principielt har du så kun ydet et lån til selskabet.

Alt efter dine egne ønsker og ideer er der flere måder at skjule dit ejerskab på. Dette kunne nemt være igennem et selskab med administrator på.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:57

Vil du selv syntes om at handle hos en virksomhed hvor man ikke kender de rigtige ejere?

Rejs dig op og stå ved dine gerninger og lad være med at leve et anonymt liv - hvad er du bange for?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:00

Din arbejdsplads kan ikke bestemme om du driver virksomhed..

Snakker vi noget RKI / gæld du ikke ønsker de skal kunne indkræve via en virksomhed ?

Der findes jo muligheder indenfor det meste, men tror du skal oplyse noget mere..

Umidlbart kan du ikke være officelejer og have ejerskab hvis du ikke står ved CVR som ejer

Mikkel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15085
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:03

MikkelFriis:

Det kan banker mm så altså godt... Bare lige til orientering!

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 19:06

Det kan en arbejdsplads nu altså også sagtens - hvis man for eksempel ønsker at være medejer af en virksomhed, der er i nærheden af at konkurrere med ens arbejdsplads. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 19:07

MikkelFriis:

Snakker vi noget RKI / gæld du ikke ønsker de skal kunne indkræve via en virksomhed ?

Der findes jo muligheder indenfor det meste, men tror du skal oplyse noget mere..

Umidlbart kan du ikke være officelejer og have ejerskab hvis du ikke står ved CVR som ejer

Mikkel: De fleste funktionæransatte må ikke drive, deltage og eller eje virksomhed uden deres arbejdsgivers accept. Dette er meget normalt.

Ejerskabet af aktier og eller anparter bliver kun oplyst i selskabets årsregnskab og ikke i det sammenskrevne resume. Så et ejerskab kan nemt og legitimt skjules gennem et selskab eller lign.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:32

Der kan man bare se..

Kan jeg så som arbejdsgiver skrive i deres kontrakt de ikke må eje eller være medejer i lign virksomhed ?.

mikkel

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:35

Per Skovgaard Barslund:

Ejerskabet af aktier og eller anparter bliver kun oplyst i selskabets årsregnskab og ikke i det sammenskrevne resume. Så et ejerskab kan nemt og legitimt skjules gennem et selskab eller lign.

Men indenlænge skal alle deltagere registeres i ejerregister jf. den nye selskabslov.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:36

MikkelFriis:

Kan jeg så som arbejdsgiver skrive i deres kontrakt de ikke må eje eller være medejer i lign virksomhed ?.

Ja - det er helt normalt.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)