Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurser/'dummy-guides' for de helt små fisk? - Hvor?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra hellerup
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg går og leger med tanken om at starte noget selvstændigt. Planen er delvist import fra udlandet og til dels køb af grossister/leverandørerer i danmark, og sælge til privatpersoner via. en e-shop. Jeg har flere gange udfyldt et ansøgelsesskema til virk, mangler egentligt bare at printe det ud og smide det med posten, så får jeg et cvr-nr.

Mit problem er bare at min kendskab til virksomhedsdrivelse er rigtigt begrænset. Jeg har absolut minimum kendskab til hvad jeg skal betale skat af, hvad kan jeg trække fra, osv osv.

Det har så ført mig hen mod mit spørgsmål; Er der nogen steder man kan skovle noget lettere kurser op? - altså hvor de starter helt fra bunden med det basale?

 

På forhånd tak. Har kigget lidt rundt på div. indlæg og fået meget inspiration. Fedt at se folk hjælper hinanden så meget.

 

Vh. Philip .

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha jeg står præcist samme sted, eneste grund til at min cvr ansøgning ikke er sendt er fordi jeg vil væde med at jeg glemmer et eller andet, også finder skat på nogle tal og sender mig regningen ..

bumper den lige, kunne være der dukkede noget interessant op jo :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Skat har faktisk et tilbud. Jeg har ikke selv benyttet mig af det, men umiddelbart ser det ud som noget der er værd at ofre lidt tid på.

Hvis du går ind på www.skat.dk og så vælger virksomhed, kan man øverst gå ind under arrangementer / kurser og finde den region der passer og se hvad de tilbyder.

Det var da i hvert fald lidt inspiration og så er det gratis :D

Mvh. Laila

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva søren

Til mødet bydes der på en kop kaffe/te og en sandwich.

Det ville jo nærmest være dumt ikke at tage imod tilbudet :)

Det virker ihvertfald som en god start,

Fra hellerup
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for det, det vil jeg gå ind og tjekke ud.

Men hvis man skal vende den om vil jeg også mene at den sandwich og kaffe er givet godt ud.. Tænk på hvad de kan tjene på selvstændige, hvis man hjælper dem godt i gang. En sand win-win :)

 

Tak for tippet og held og lykke med jeres.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)