Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed Koebes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Singapore
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidder du og taenker paa at saelge din virksomhed?

Jeg er paa kig efter virksomheder som ikke koerer med underskud, eller lige koerer rundt. Men mangler et kreativt indspark til at komme videre baade nationalt og internationalt.

Et krav er at virksomheden idag ikke er bundet op af tunge omkostninger i form af lokale lejer, derfor vil virksomheder som baserer deres salg via internettet vaere mest interessante.

Send mig en email med en kort beskrivelse af din virksomhed og jeg vil svare tilbage til dig hurtigst mulligt om det har interesse.

Det er et krav at virksomheden kan dokumentere salg og regnskab for de sidste to aar.

Der er ikke interesse i virksomheder som saelger computer udstyr eller kopi maskiner ol.

Mvh.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 01:36
Med alt fairness ville det måske være relevant at anføre dit råderum.Nu har jeg besøgt Amino annonymt flere gange, langt om længe fået tid til at oprette en profil, men mit klare indtryk er at der findes iværksættere/virksomheder af meget forskellige størrelser her.

Så hvad taler vi om 50-100mio. kr., 100-200mio. kr., 250-500mio. kr. eller derover?

Folk har jo nok en ide om hvor deres virksomhed befinder sig, men svært at mødes hvis ikke man ved hvor modparten befinder sig

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 10:27
Dato: 21-11-2006 01:35:45 Forfatter: Vejsmose
Med alt fairness ville det måske være relevant at anføre dit råderum.Nu har jeg besøgt Amino annonymt flere gange, langt om længe fået tid til at oprette en profil, men mit klare indtryk er at der findes iværksættere/virksomheder af meget forskellige størrelser her.

Så hvad taler vi om 50-100mio. kr., 100-200mio. kr., 250-500mio. kr. eller derover?

Folk har jo nok en ide om hvor deres virksomhed befinder sig, men svært at mødes hvis ikke man ved hvor modparten befinder sig

Med alt "fairness" Vejsmose... Så synes jeg at dit indlæg er malplaceret. Læs Ronni''s indlæg igen. Giver det dig ikke en idé om, hvad det er han er ude efter? 50-500mio ? Tror det næppe du''!

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 10:47
Nu var det jo for at sætte tingene lidt i relief  men ok.

Man kan dog aldrig helt vide hvem man sidder til bords med.

En lille pudsighed:

For et par uger siden sad min kone og jeg og spiste et fantastisk måltid på Bobby Van''s på lower manhattan. Da man jo ikke må ryge inde gik vi udenfor inden kaffen blev serveret. Pludselig kom en yngre og en ældre herrer ud for ligeledes at ryge. Vi talte lidt om Danmark og arbejdsmarkedet og pludselig viste det sig, at de faktisk også havde noget med Danmark og Sverige at gøre, idet deres frugtplantager leverede frugt til Rynkeby og noget de kaldte "morgen juice" ikke at jeg ved hvad det er, men faktum var at de havde samme dag været på NYSE grundet deres selskab. Den ældre herrer var bestyrelsesformand mens den yngre var CEO. så man ved jo aldrig hvem man står overfor medmindre man "bekender kulør".

Dertil skal siges, at vi faktisk om formiddagen havde spist frokost med Glenn Close og hendes familie i Upper East. Uagtet hun er mere kendt ved jeg nok hvem af de to jeg helst ville forhandle med.

Og i teorien kunne det da godt være jeg også ville have solgt et eller andet, men så må jeg jo vide om ham i den anden ende har kapitalen eller ej

Fra Singapore
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:52
Hej Ricki,

Nu er det nok de faerreste Danske virksomheder som med fornuft burde handles for over 500Mio med mindre du har noget ekstra ordinaert til salg?

Anyway, jeg er paa kig efter mindre virksomheder som er kommet over de foerste aar og har stabiliseret sig paa et eller andet leje. Hvad prisen paa virksomheden saa er, det er noget som skal diskuteres ud fra den enkelte virksomheds omsaetning og hvilket fagomraade virksomheden operer inden for.

Primaert har jeg interesse for internet virksomheder som har outsourset al lager til et lagerhotel og som har en vis volumen. i.e virksomheder som stadig har lager under skrivebordet har mindre interesse. I den anden aende af skalaen har jeg ikke interesse i en virksomhed med en masse ansatte 20+ da virksomheden vil blive flyttet til Asien og der vil derfor efter et stykke tid ikke vaere plads til saa mange folk siddende i Danmark.

Saa det jeg I sidste ende har interesse i er faste kunder, godt kundegrundlag en godt taenkt og veldrevet virksomhed som har en oekonomi der driver virksomheden rundt. muligvis med et mindre underskud hvis denne er relateret til hoeje personale udgifter og ikke manglende salg.

Mvh.

Ronni

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 13:59
Dato: 21-11-2006 10:46:53 Forfatter: Vejsmose
Nu var det jo for at sætte tingene lidt i relief men ok.

Hehe. det var heller ikke for at skabe dårlig stemning :)

Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:13
Ja det gør jeg

Jeg har en firma som sælger læddervare til storkunder i hele skandinavien

omsætning på ca 10 millioner og et pænt dækningsbidrag

Firmaet kører på egenfinansering

Jeg er 58 år og har ingen til at overtage

Delvis salg kan også komme på tale

Det er jo ikke helt billigt at købe en virksomhed med et stort dækningsbidrag

Billig bob

Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:36
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:40
Hej,

Søger du stadig en virksomhed og hvad med branche?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)