Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Login via facebook connect og nyhedsbreve

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Beder
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Kan ikke finde et svar andre steder. Så nu prøver jeg her.

Det er ved at brede sig, med hjemmesider hvor du kan logge ind/blive medlem gennem din facebook profil.

Se f. eks. her: https://www.livestrong.com/login/

Som jeg forstår det, så kan jeg sætte det op til at folk via fb connect bruger denne lettere adgang til at oprette sig på mit site.

Men... hvis jeg bruger denne måde, må jeg så godt udsende nyhedsbreve til de medlemmer der har tilmeldt sig herigennem?

De er jo ikke blevet præsenteret for siden hvor de klikker ja til at modtage nyhedsbreve.

mvh
Bjarke

Fra Beder
Tilmeldt 25. Apr 10
Skrevet kl. 00:00

Ingen der ved noget eller selv står med problematikken? Eller er jeg i forkert forum?

Fra Århus C
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:31

Hej Bjafle,

Jeg tror såmænd du er kommet det rigtige sted hen.

Jeg tror faktisk du er ret godt stillet - hvis du vælger den rigtige kanal at afsende dine nyheder på.

Hvis du sender en e-mail til alle kunder uanset hvordan de logger ind vil du få et problem, da du så vil være underlagt markedsføringsloven.

Men hvis du kontakter alle som logger ind via facebook connect gennem facebook er der så vidt jeg kan se "frit slag".

Linket nedenfor beskriver privacy for facebook connect pages:

http://www.facebook.com/help/?page=730#!/help/?page=730&hloc=en_US

Selvom det næste måske ikke er svar til dit spørgsmål, kan du jo måske oprette en facebook-side, hvis du i forvejen benytter dig meget af facebook. Det er jo en oplagt måde at få fans - og her kan du samtidig sende små nyhedsmails ud. 

/Morten

Fra Beder
Tilmeldt 25. Apr 10
Skrevet kl. 19:55

Hej Morten og tak for kommentar

Det er netop det med markedsførringsloven. Jeg vil jo gerne gøre alt efter bogen.

Nu har jeg ikke installeret fb connect endnu. Men jeg læser det som om fb connect ligeledes opretter en profil på mit site og dermed kan jeg få svært ved at skelne mellem de der tilmelder sig siden gennem den ene eller den anden kanal?

JEg efterlyser ogs gerne nogen der allerede har gjort sig erfaringer med fb connect.
Som måske har en ide om det er en go eller no go?

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 19:01

Hej Bjafle,

Hvis de logger ind via Facebook Connect, så får du jo netop ikke deres personlige oplysninger indsamlet? Eller har jeg forstået dit spørgsmål forkert.

Med venlig hilsen
Robin Roy Hansen

GoSocial.dk 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Fra Beder
Tilmeldt 25. Apr 10
Skrevet kl. 19:29

Hej Robin

Tak for kommentaren. Jegprøver lige at forklare lidt uddybende.

Jeg har ikke selv installeret en fb connectkomponent på mit joomlasite. Netop fordi jeg er usikker på funktionen.

Se f.eks. denne beskrivelse:
http://extensions.joomla.org/extensions/extension-specific/extensions-specific-non-sorted/12308?qh=YTo1OntpOjA7czo4OiJmYWNlYm9vayI7aToxO3M6NToibG9naW4iO2k6MjtzOjY6ImxvZ2lucyI7aTozO3M6MTE6ImxvZ2luYXRpb25zIjtpOjQ7czoxNDoiZmFjZWJvb2sgbG9naW4iO30%3D

Der skriver de netop at fb connect vil oprette en ny bruger.
Mon denne bruger også oprettes med email fra fb?
Jeg har i hvert fald oplevet, at jeg brugte fb login på et site, hvorefter jeg modtog en velkomstmail fra sitet. Så en eller anden forbindelse må der være mellem min email på min fb profil og brugen af et fb connect (om eksemplet var fra et joomlasite ved jeg ikke)

Hvis jeg så går ud fra, at denne nye profil oprettes med en email hapset fra fb (brugeren giver jo lov til deling af oplysninger mellem fb og et givet site).

Når jeg så sender nyhedsbreve autimatisk til alle profilers emails. de har givet accept ved tilmelding.

Giver det så problemer med de emails jeg har fået via fb connect? De har jo ikke takket ja til nyhedsbreve.

Håber jeg fik det forklaret bedre nu?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)