Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vurdering af Kazei - webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer




Jeg har brug for "andre" øjne på min webshop. Vil gerne høre om der er nogen kyndige Aminoer, der vil give konstruktiv Ros/Ris vedr. Kazei

På forhånd mange tak.



Stefan Kanne






 



Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Stefan



Jeg har skrevet en del om usynlige hjemmesider på Effektiv Markedsføring, som jeg ville anbefale dig at læse.



Der ud over ville jeg prøve at se, hvordan din hjemmeside ser ud i en skærmopløsning på 800X600 pixels, for det er der, efter de data jeg har rådighed over, cirka 25 % af brugerne der har indstillet sin opløsning på.



Venlig hilsen,



Christian. 



Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Først vil jeg sige at din shop er meget pæn og præsentabel. God gået?

 

Kig på de ting Christian nævner, især størrelsen er vigtig. Desværre :-( .

 

+ Selv om det ikke er så pænt, så bør du have dine kreditkort vist på forsiden.

+ Du bør have en synlig indkøbskurv så folk hele tiden kan se hvad de har i deres kurv. 

 

/ Charly 

 

 

Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian & Charly 

 

Super at i tog tid til at kigge på Kazei - Mange tak

 

lige en ting: Kan der laves en ændring i html, så min side kan vises i 800x600 & andre indstillinger; en slags "auto" tilpasning, eller er det utopi?

 

Håber der er en som har tid til at svare på dette

Hilsen Stefan Kanne

 

 

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej



 



Først og fremmest flot side!



 



Kan se de andre har nævnt det med størrelsen på siden og visning af kreditkort på forsiden...



 



Men lod lige mærke til ,at når man går ind på til ham -> bælter -> bælte 3008sort, kan man kun se 3/4 af den menu hvor man kan vælge størrelsen...ved ikke om det bare er på min computer....



 



 






  



 



 



Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mathias

Tak for tippet! Kan godt se at det ikke dur, det skal rettes!

det er uhyre vigtigt at få andre til at se tingene efter, da man alt for nemt kan overse nogle ting.

 

Håber der er andre, der vil afprøve siden og så melde tilbage med Ros/Ris - Kom Frisk

 

Til alle der har hjulpet og fremover vil hjælpe - Mange tak

Stefan Kanne

 


 

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
>  det er uhyre vigtigt at få andre til at se tingene efter, da man alt for nemt kan overse nogle ting.

 

Ja det kan jeg kun give dig ret i...så er det jo godt amino findes!

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen, Stefan.

 

"lige en ting: Kan der laves en ændring i html, så min side kan vises i 800x600 & andre indstillinger; en slags "auto" tilpasning, eller er det utopi?"

 

Problemstillingen er stor for rigtig mange hjemmesiders vedkommende, og de, der er opmærksomme på problemet prøver at løse det på forskellig måde... hver med sine fordele og ulemper.

 

Den ultimative autotilpasning er FLASH. Den er vektorbaseret i stedet for pixelbaseret. Desværre kan søgemaskinerne ikke indeksere indholdet i en FLASH-film, hvilket er årsagen til, at jeg finder den u-interessant som andet end noget, der skal anvendes på et HTML drevet site.

 

Javascript eller ASP/PHP programmering: Man kan dedektere browserens opløsning og så sende en side til browseren, som passer. En løsning, som kræver meget af CMS systemet, da man, for at præsentere f. eks. billeder, i en ordentlig kvalitet, skal have lige så mange forskellige størrelser liggende, som opløsninger. Hvis du derefter skal tage hensyn til tekstombrydning og forskelle på browsere mm. så går det hen og bliver lidt langhåret ;o)

I mit CMS system, Site-editor holder jeg allerede styr på op til 4 forskellige billedstørelser, der bliver genereret fuldautomatisk , hver gang en af mine kunder oploader til deres hjemmeside, så lige at gange dette antal med 4 til 8 føles som en gang overkill

 

Nogle vælger at designe deres sider, så de med samme tekst og billedstørrelse fylder den til enhver tid givne plads bedst ud. Dvs. teksten får bare lov til at ombryde, hvor det passer bedst muligt til den givne skærmstørrelse. Nogle vil kunne affinde sig med den løsning, men det kan jeg slet ikke ha.

 

For mit eget vedkommende føler jeg, at det er meget vigtigt at have maksimal kontrol over, hvor elementerne er på de enkelte sider... og at de bliver hvor man har sat dem uanset opløsning.

Jeg har derfor i stedet valgt at centrere siden og sætte den til at fylde hele skærmen ud i 600X800 pixels. Da min inderframe er låst til en bredde på 800 pixels, kan jeg så i rimelig høj grad forvente, at alle ser det samme i  inderframen. Når jeg skriver rimelig, er det fordi man ALDRIG kan være helt sikker.

I forbindelse med WTC Advokaterne viste det sig, at bærbare PCer af et bestemt mærke viste teksten væsentligt større end alle andre maskiner. Da hjemmesiden i høj grad gør brug af, at teksten bliver skrevet delvist hen over billederne, var det ikke fedt, at teksten var forskellig på visse maskiner. Det ser dog ud til, at jeg har fået løst problemet.

Så... som du kan fornemme, jo mere sofistikeret man vil gøre sine ting, jo sværere bliver det.

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)