Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmører hentes til Danmark fra Litauen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ved at overveje at få fløjet 3-4 programmører fra Litauen til Danmark for at programmere et nyt backend system vi skal bruge i vores virksomhed. Projektet skal vare i 1-2 måneder.

Jeg er dog lidt usikker om reglerne på området. Er der en mindsteløn?

Vi overvejer at betale dem 1.000 - 1.200 euro pr. måned pr. mand og så får de fri bolig også. Vi betaler selvfølgelig også transporten til og fra Danmark.

Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med lignende?

På forhånd mange tak! :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:45
Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 23:13

Tak for hurtig svar :-)

Det er egentlig lidt derfor jeg spørger :-) Jeg ved de normalt får 800 euro i Litauen, men da vi jo ved, at det er dyrere at leve i Danmark ville vi gerne hæve beløbet.

Da vi ikke ved hvad man normalt giver sådan nogle gutter i Danmark ville det være rart med input fra nogen der måske har erfaring med det og evt. lovgivningen på området.

Kvaliteten af dem er der styr på, de er blevet brugt i forbindelse med andre projekter, hvor det er gået helt fint. Udover det er der ikke tale om de helt store udfordringer i backend systemet - det er meget basale ting der skal laves.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 23:27
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 01:17

Juul:
Alle der arbejder i DK, arbejder efter overenskomst, så der er en mindsteløn.

Hvor har du det fra?
Jeg ved intet dokumenteret korrekt om området, men som jeg er orienteret, så står det enhver arbejdsgiver frit for, hvilken løn man aftaler.
Wikipedia bakker min begrænsede viden op; http://da.wikipedia.org/wiki/Minimumsl%C3%B8n

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:54
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:22

Jeg har ikke direkte erfaring med at hente it folk til Danmark, men jeg samarbejder med et stort outsourcing selskab i Indien (it leverandør for Citibank og Metro Railway).

Vi kan tilbyde at fjernstyre en pc i din virksomhed så det ser ud som om vi laver det fra denne pc, eller vi kan blot bruge den til at kende jeres system og så lave det normalt i Indien og uploade det til jeres server. Timeprisen er 120kr. så hvis du kan få litauer du stoler på til 60kr bør du høre om de kan tilbyde det samme.

4 programmører arbejder ikke 4 gange hurtigere end 1, og jeg vil hellere købe 1 programmør i 4-5mdr. end 4 i 2 mdr. Jo flere der deles om programmeringen jo flere fejl.

Når du skal bruge et produkt skal du typisk bruge en designer i et par uger, så en programmør en længere periode, og måske en software tester. Og så skal der helst være en ansvarlig projektleder imho.

Hvis du ønsker et tilbud på opgaven så send mig en pm (kræver nok at du åbner din mail til at du kan modtage mails fra andre...

Mvh

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 16:04

Hej igen

Tak for alle jeres svar, det gør mig en anelse klogere.

Vi er ikke medlem af nogen overenskomst og vi kender allerede kvaliteten af programmørerne. De er blevet brugt til flere store danske velkendte sites.

Grunden til at vi gerne vil have dem til Danmark, er fordi vi gerne selv vil overvåge dem og agere projektledere, for det har vi det trods alt bedst med - ellers kunne vi jo bare lade dem sidde i Litauen og køre alt via. Skype.

Projektet haster en smule, og derfor vil vi hellere have det hurtigere færdigt end at lade 1-2 mand stå for det i flere måneder. Det er ikke rocket-science programmering, men blot basis ting, selv jeg ville kunne lave med min begrænsede PHP-viden (hvis jeg havde tid).

Vi går pt. og overvejer om vi skal bruge Drupal som udgangspunkt for backend systemet, så der ikke er nogen grund til at opfinde den dybe tallerken igen, eller om vi skal lade dem programmere hele skidtet fra bunden. Er der nogen der har god erfaring med Drupal? :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)