Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du en kreativ 404-fejlside?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fejlsiden var i starten lavet til min blog - men jeg tænkte jeg lige måtte høre hvordan i så på den i firmasammenhæng. Jeg kan måske godt se at der kunne være en mere pædagogisk forklaring - men omvendt syntes jeg ikke at den er grov. Nu må vi se hvor lang tid at den bliver der.

@Rune: Den fejlside fra Lars har jeg vist aldrig set - godt spottet!

Frands:

Selv tak for tippet :) 

Sorry at jeg ikke svarede dig før.

Jeg havde i starten lavet et noindex, follow- tag på den, men efter du påpegede 200-fejlen tjekede jeg lige kildekoden igennem, og fandt ud af at koden ikke stod som den skulle. Så der var ingen anden udvej end at løse problemet direkte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

404'eren bør du godt selv kunne se det.. uheldige i. Ikke så meget fordi den eventuelt kan støde nogle specifikke grupper, men mere fordi den er hamrende useriøs. Jeg tænder af på det der, så er det sagt helt ærligt og ligeud.

Nu går jeg væk fra emnet, og undskyld undskyld undskyld for det, men en af de vigtigste ting i online kommunikation er, at holde hvad man lover. Så imens du udregner priser for dine forskellige - helt sikkert ganske fortrinlige services, synes jeg du skal ændre menupunktet "Produkter og priser" til fokus, kompetencer, ydelser, produkter eller noget i den stil. Jeg brugte i hvert fald et par minutter på at opfatte, at der slet ikke var nogle priser derinde. Øv :)

Ellers ser det godt ud. Jeg synes dog det lette og lækre webdesign fortjener et pænere logo :)

// Simon

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:07

Simon Tørring:

404'eren bør du godt selv kunne se det.. uheldige i. Ikke så meget fordi den eventuelt kan støde nogle specifikke grupper, men mere fordi den er hamrende useriøs. Jeg tænder af på det der, så er det sagt helt ærligt og ligeud.

Nu går jeg væk fra emnet, og undskyld undskyld undskyld for det, men en af de vigtigste ting i online kommunikation er, at holde hvad man lover. Så imens du udregner priser for dine forskellige - helt sikkert ganske fortrinlige services, synes jeg du skal ændre menupunktet "Produkter og priser" til fokus, kompetencer, ydelser, produkter eller noget i den stil. Jeg brugte i hvert fald et par minutter på at opfatte, at der slet ikke var nogle priser derinde. Øv :)

Ellers ser det godt ud. Jeg synes dog det lette og lækre webdesign fortjener et pænere logo :)

// Simon

Hej Simon

Priseksempler kommer en af de kommende dage. Ang. logoet: du har ret, det er ikke verdensklasse. Ingen siger dog at logoet skal holde resten af firmaets dage ud, så det er ikke tænkeligt at det måske bliver skiftet om et års tid hvis jeg ikke er tilfreds med det. Lige nu var det bare vigtigere at komme i gang, og ikke lade alle mulige småting sætte en stopper for opstarten.

/ Emil

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:16

Emil Blücher:

Fejlsiden var i starten lavet til min blog - men jeg tænkte jeg lige måtte høre hvordan i så på den i firmasammenhæng. Jeg kan måske godt se at der kunne være en mere pædagogisk forklaring - men omvendt syntes jeg ikke at den er grov. Nu må vi se hvor lang tid at den bliver der.

Jeg har ikke noget problem med den fejlside. Jeg synes faktisk den er ret sjov, og meget anderledes. Det er i hvert fald sådan én der skiller sig ud fra mængden, og rent faktisk formår at overraske mig, og lige stoppe op et kort øjeblik, i stedet for bare at blive irriteret over at havne på en 404 side. 

Men når det er sagt, er det klart at man skal overveje, om det er noget man ønsker at blive sat i forbindelse med som firma. Jeg ville uden problemer kunne bruge den samme, men ville nok ændre teksten til noget i retning af: "Tillykke - Du er havnet på det falske sted. Vi har længe ledt efter det, så det ville glæde os hvis du vil klikke på dette link, og tippe os om det" eller noget i den stil. Og så ville jeg stoppe videoen efter 2:08.

Jeg har ikke selv nogen kreativ 404 side, men det er primært fordi jeg ikke har en hjemmeside. Big Smile Men når det en dag sker, skal jeg da helt sikkert have noget i denne stil Og muligvis bevidst lave et dødt link, bare for at give brugeren en oplevelse..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:52

Hej Emil

Først: On-topic... Jeg har ikke selv nogle sjove 404-rapporter. Men det er sådan set ikke fordi jeg har noget imod lidt humor i webdesign. De 404-rapporter jeg har lavet har bare været informative, som alle andre fejlmeldinger, jeg har skrevet....og så har jeg ellers lovet mig selv at lave nogle sjove nogle, hver gang jeg er stødt på dem hos andre - så det er ren og skær forglemsomhed, der er min undskyldning for ikke at være morsom :)

Angående din 404 må jeg dog erklære mig enig med dem, der ikke mener den hører hjemme på et proffessionelt site. Du risikerer hurtigt, at pisse en eller anden af.... personligt bliver jeg dog ikke forarget over den, jeg synes bare den er plat...men der er folk derude, med tyndere hud end jeg og der er endnu flere med lige så dårlig/god humor (det afhænger jo af smag) som jeg. Så smid den 404 over på din personlige blog eller helt ud... Programmerne om Peter og Morten var jo geniale fordi de var så meget mere end bare "Ha ha, de er udviklingshæmmede"...din 404 er intet mere end "Ha ha - Morten siger noget sjovt".

Nu går vi så helt off topic... Jeg må desværre erklære mig 110% enig i kritikken af din side generelt. Det er som sådan ikke fordi jeg ikke tror du kan "levere varen" eller i øvrigt er en fin fyr. Men går jeg ind under "Priser..." bliver jeg mødt med stort set ingen oplysninger - her er det på sin plads at citere første linje på første side i den hidtil upublicerede marketingsbibel: Aldrig (jeg gentager: ALDRIG) send noget ud til dine kunder eller gør noget tilgængeligt for offentligheden, som ikke er parat til det! Hvis du har bestemt dig for at have priseksempler men ikke kan vente med at launche dit site, indtil du har fået lavet dine priseksempler, hvorfor skriver du så ikke noget i stil med dette i mellemtiden: Blücher Media er eksperter i...bla. bla. bla.... vi ved at SEO ikke kan tilbydes som en one size fits all løsning....bla. bla. bla....derfor skal i være velkomne til at kontakte os for et uforpligtende tilbud på lige præcis jeres løsning.

Pinslerne er imidlertid slet ikke ovre... For i det tilfælde du rent faktisk får lokket en potentiel kunde til at klikke sig ind på SEO-siden bliver der da godt nok fyret nogle "interessante" ting af :)

Inde på SEO-siden bliver man, som noget af det første, mødt med en historie om en fyr, der hedder Google, og noget om nogle chokoladekager..... DING! Time's up - don't care! Sorry, men sådan reagerer folk altså på den der... Det er for så vidt fint du tilbyder et "SEO for dummies" indslag på dit site. Men sandsynlighederne taler for at jeg, som kunde, har sat mig en lille smule ind i SEO, inden jeg bevæger mig helt ind på en af dine under-sider - jeg tror ihvertfald jeg har det. Hvorfor den slags tolkes som om du taler ned til dine kunder... Det du skal have up front, skal være lige til benet: Hvad kan du gøre for dine kunder og hvorfor er det penge ud af vinduet, at fravælge dig? Så kan du altid lægge noget "SEO 101" ud et site nav på siden eller noget...

Dit "Ærlighed er nøgleordet" afsnit er i øvrigt også et studie i "what not to do". Det er ganske enkelt svært at forstå, hvad der står i afsnittet.... Er det en guide til håbefulde iværksættere, der gerne vil starte en SEO-virksomhed op? Jeg risikere enten at rykke mig meget lidt i søgemaskinerne eller....hvad? Og hvad sker der lige med den der "asiater"? :) 

Nu skal du endeligt ikke tage det personligt... Det er bare tough love Emil :) Håber du kan bruge mit input - jeg er ihvertfald ikke i tvivl om du både kan konvertere bedre, hvis du tager kritikken til, og du også fuldt ud fortjener at konvertere bedre :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:23

Jeg ved ikke, om vores fejlside er specielt kreativ, men den har givet nogle meget fornøjelige mails fra folk, der er stødt på den gennem tiderne: http://www.concept-i.dk/404

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:57

igang:
Jeg ville uden problemer kunne bruge den samme, men ville nok ændre teksten til noget i retning af: "Tillykke - Du er havnet på det falske sted. Vi har længe ledt efter det, så det ville glæde os hvis du vil klikke på dette link, og tippe os om det" eller noget i den stil.

Faktisk burde systemet selv sende info om hvad det er for en side der mangler uden at indrage brugeren.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:52

Niels:

Faktisk burde systemet selv sende info om hvad det er for en side der mangler uden at indrage brugeren.

Ja okay, jeg ved absolut intet om den slags Embarrassed

Men det var nu også mere et tænkt eksempel, for at bløde en lille smule op for noget man ved, kan virke meget provokerende på nogen. Der kunne også være et link til forsiden, og så kan man klikke på dette for at komme til det ægte sted, eller noget i den stil.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)