Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerstyring – IT løsning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal i gang med en virksomhed, hvor der er behov for at styre lageret. Til dette ser jeg et behov for en IT løsning – men hvilken løsning/leverandør skal jeg vælge?

Der er behov for at registrere når en vare tages fra lageret ved at skanne en stregkode. Herefter skal der automatisk gå en bestilling til en leverandør som sender en vare. En vare ligges på lager ved at skanne den og lægges på hylde.

Det virker enormt simpelt, hvilket det også er. Har set flere virksomheder der tilbyder sådan en løsning, men de virker alle meget dyre. Muligvis det bedre kan svare sig at programmere systemet selv?

Tvivlen er stor – så byd endelige ind på hvad jeg skal gøre!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Colidum,

Jeg har selv programmeret et lagersystem, og har desuden arbejdet en del med SAP. Der er fordele og ulemper ved begge ting, men hvad definere du som dyrt i denne sammenhæng?

Hvis i vælger at få programmeret systemet, så brug for guds skyld en mindre eller mellemstor etableret virksomhed, med flere kunder og refferencer. Der vil sandsynligvis være en masse rettelser, og så fungere det ikke hvis samarbejdet ikke holder på længere sigt.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg tænker lidt at du jo ikke er den første der har den udfordring så umiddelbart virker det som en dyr (om end spændende) løsning at få lavet noget fra bunden.

Hvor avanceret skal det være?

Hvis det blot er scan vare ind, scan vare ud + send mail til leverandør "automagisk" tror jeg ikke det er noget der behøver koste spidsen af en jetjager at få kodet fra bunden, eller koblet til et eksisterende system.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står selv med nogle udfordringer ift lagerstyring. Nogen som ved, om der findes nogle gode moduler til Magento som kan hjælpe med dette?

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sammen problem har jeg haft for ca. ½ år siden. Da jeg skal find en lagerstyring løsning til min kunde. Jeg startede med kig på økonomi program som SummaSummarum og Asiras som har lagerstyring module. Problem er bare det kan min kunde ikke hitter ud af og der skal lave en ordre hver gange hvis man skulle trækker noget til/fra Lager, hun synes det er besværeligt.

Det ender med jeg selv skal programmer Lager Styring system, hvor der bestå af en varelist med total antal. Kunden anvend ingen lagerstyring-princip så det var lidt nemt at programmer det op.

Til og Fra varelager styres osse ret simpel med en Mobile Barcode Skanne type Datalogic Memor. Det eneste man skal er vælge "Til Varelager", " Træk Fra Varelager" eller "Optælling af varer" på skærm, skan vare, skriv antal. Nå man er færdigt med skan, tage man tilbage til kontor, sættes Skanner på Dock Station så synkronisere det helt automatisk med varelager styring program.

Selvom det helt lyde meget nemt og simpel så der koster faktisk over 22.000 kr. ex moms. Da løsning er sammensætte både af hardware, software licens, programmeringstimer. Dog der er kun engang udgift.

Billigere løsning findes der f.eks. http://www.inflowinventory.com/ koster faktisk kun 499 USD og den kan alt inden for Lagerstyring, rigtigt nemt at bruge dog den findes ikke på Dansk. Hvis nogle der har lyst til oversætte den så har jeg en regnerark med 42.000 ord der skal oversættes :)

Du kan evt. prøv og hent Inflow Inventory og installer den. Hvis det er noget for dig så kan jeg viser dig hvordan du kunne oversættes det til Dansk.

Med venlig hilsen
Nhat Dang fra VNASOFT

 

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth,

Hvad er det for nogle udfordringer du stå med?

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

SALDI kan det meste af det i dag.

Det eneste som mangler er den automatiske bestilling hos leverandør ved træk fra lager.

Var det ikke bedre, at der blev udarbejdet en samlet bestilling en gang om dagen i stedet for en ordre for hvert træk?

Det er netop muligt i den nuværende udgave, ved at genbestille alt efter om lageret er kommet under en fastsat mindste beholdning.

Hvis du skal have tilpasset SALDI til netop dit behov, så er vores udviklingspriser yderst rimelige.

Du skal være meget velkommen til at ringe til os på telefon 46 90 22 08 og forhør dig nærmere (det gælder også alle andre).

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de meget fine besvarelser!

Jeg tror det ender med at skulle finde en eksisterende leverandør til opgaven - formegentligt fra en større leverandør.

Er lidt bange for at fokus kommer til at ligge på IT systemet (hvilket jeg ikke har forudsætninger for at holde opdateret) og hvor tiden går fra at holde forretningen kørende. Det er til trods for jeg synes det kunne være meget spændende at designe systemet selv/have indflydelse på.

Det er ikke lige her og nu jeg skal igang med det, så der er lidt tid til at tænke i.

Men igen tak for alle henvendelserne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)