Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges - betaling med check

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Godt råd søges / kreativ sikring af betaling [;)

Hvad vil I gøre i følgende situation?

Jeg har nogle varepartier, som jeg skal have solgt. Jeg mødes med køberen i aften (efter normal banklukketid), og vi får lavet en handel. jeg modtager en check fra ham på salgsbeløbet. (Beløbet kender ingen af os før vi får afsluttet handlen - ellers kunne han jo bare få en banknoteret check).

Han drager afsted med varerne. Jeg går selvfølgelig udfra at han er en ærlig mand som kun betaler med en check som der er dækning for. MEN....... har I en god ide til, hvordan jeg på en eller anden måde kan have lidt styring med det?

Jeg har kontaktet min bank, og det er ikke muligt at få bekræftet dækningen på en check, når det er efter lukketid, da det ikke er alle banker der har aftenåbnet osv.

Gode forslag og råd modtages

På forhånd tak

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:57

Kontant betaling.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:00

Det er vist mere eller mindre umuligt at styre.
Min anbefaling vil være, at have en firmapolitik der siger, at I ikke modtager checks på f.eks. over 5000 kr. På den måde er der større chance for at der er dækning på kundens konto, og hvis I er blevet snydt, er det et overkommeligt beløb at miste.

Jeg ved ikke hvor store beløb det drejer sig om, men det er da ingen skam at forlange kontanter, hvis det er mindre varepartier.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:01

Han kan handle i aften med kontant eller komme igen imorgen med check i åbningstiden

mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:01

Få lavet en kredit vurdering af kunden- greenbuisnesshouse (amino partner) kan lave sådanne nogen for dig. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 10:04

I må da have en ide om hvad priser cirka bliver. Så bare bed ham om at medbringe rigeligt med kontanter.

Ville ikke accepterer at modtage en check under de forhold, hvis ikke jeg kendte personen fra tidligere handler.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Skrevet kl. 10:08

Takker for jeres hurtige respons.

Beløbsmæssigt kan det være alt mellem 5 - 50.000 kr.

Det med at få kunden tjekket - eller komme tilbage i morgen i åbningstiden er ikke sådan bare lige.... Det er et parti fra en lukket forretning - personen kommer fra den anden ende af landet osv. Og egentlig har jeg ikke nok oplysninger på ham til at få lavet en vurdering. (Det kunne jeg selvfølgelig få).

Så der er nok ikke meget andet at gøre end kontanter.... selvom jeg nok er af den generation :-), som helst vil tro på det bedste og ikke på forhånd mistro ved at ringe og bede ham tage kontanter med i stedetfor check.... men det siver jo selvfølgelig til mig selv hvis..... :-)

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:44

I har sikkert en internetforbindelse. Lad ham overføre pengene via netbank. Udskriv en kvittering.

Alternativt kunne du investere i en håndholdt betalingskortlæser med SIM-kort, så kan han betale med det samme.

Dbh. Aleksander

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Skrevet kl. 13:00

Takker endnu engang for alle jeres gode råd og forslag.

Da det rent faktisk er i aften det er aktuellet, må det jo nok ende op med kontanter. Hverken tid til kreditvurdering, sim dankort etc.

Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)