Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link popularitet vs Google

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi alle


vedr link popularitet - er det så kun den side der linkes til der får en bedre placering
eller påvirker det også at sidens undersider kommer højere på på google?


Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er et svært spørgsmål, du stiller.

Vi er jo dybt nede i Googles hemmelige søge-algoritmer her, algoritmer, som de hele tiden justerer, når de ser, at noget kan gøres bedre. Algoritmer, som tager hensyn til alle mulige forhold, hver gang, en person laver en søgning på Google. Jeg har læst et sted, at det er omkring 1000 af Googles computere, der går i gang, hver gang man laver en søgning. Jeg vil skyde på, at en god del af energien bliver brugt på at beregne placeringen.

 

Svaret må efter min bedste overbevisning være:
Det kommer an på.

 

Ens struktur

Hvilke link ord, som bliver brugt på de hjemmesider, der linker til din hjemmeside.

Egen hjemmesides synlighed på Internettet

... og meget mere.

 

Jeg kan dog ikke forestille mig, at hele hjemmesiden ikke i den grad vil få gavn af indkomne links længere nede i strukturen. Det er en naturlig måde at linke på... og det har Google da forstået og forholdt sig til.

 

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg takker for svar
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
PS - er der forskel på om det er en dansk eller en udenlandsk side der linker til ens side? 
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :


Dato: 30-11-2006 16:09:32 Forfatter: shop-portalen.dk PS - er der forskel på om det er en dansk eller en udenlandsk side der linker til ens side? 







Det optimale link er fra en side, der handler om det samme emne som din side handler om (eller i hvert fald noget beslægtet) og hvor din linktekst (det brugeren klikker på) modsvarer emnet på din side. Så set i den sammenhæng må et link fra en dansk side være det optimale.





Men der er andre faktorer der spiller ind på værdien af et link - eksempelvis vil du hellere have et link fra en hjemmeside med en høj link popularitet end fra en side med en lav popularitet. Så hvis den danske side har en meget lav linkpopularitet, er du muligvis bedre stillet med et link fra en udenlandsk side med høj linpopularitet. Hvilke faktorer, der har størst værdi, ved kun Google.





Side 1 ud af 1 (5 indlæg)