Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første software licens solgt på få dage

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har efter at have mit software TSR Watermark Image Software  som et freeware produkt i et par måneder, endelig taget mig sammen og fået lagt en buy now! knap ind.

Så regner man jo ikke lige frem med at det vælter ind med bestillinger, men det gjorde det, inden der var gået to uger havde jeg solgt mine første licenser! - ja flere licenser solgt på 2 uger - helt vildt og super sjovt!

Samtidig nåede jeg over 48.219 unikke besøgende på websitet (48.219 = antallet af personer på færøerne, et håndgribeligt tal :)

Næste mål der er 48.219 unikke downloads er ikke langt væk, og 48.210 unikke personer der har kørt "check for new versoin" update funktionen skulle jeg også gerne kunne nå inden året er gået, så gang i det!

Software nummer 2 er netop lagt online, et backup software - www.tsrbackup.com og har allerede næste i tankerne :)

Anders

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 19:56

Det er simpelthen for sejt... at du kan sælge og i fremtiden leve af egne software-produkter.

God vind, og godt gået!!

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:59

Lyder suverænt, Tillykke!

Det er jo det vi alle går efter at lancere vores produkter med success.

Bruger du alle de forskellige software kataloger? til at få trafik?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 20:08

Ja planen er at leve af en masse små stykker software, og jeg er ikke blevet mindre begstrejt efter denne start!

Især fordi jeg får uendeligt lidt af min trafik fra google fordi sitet er så nyt endnu - men trafikken fra google vokser "hurtigt" så det skal nok komme!

@Lasse, ja jeg bruger alle download site'sne (tror jeg da nok :) har postet min PAD fil til 500+ sites, og så finder jeg ud af at det skal man måske ikke, så jeg er stoppet med det og afventer lige et par måneders trafik mere for at se tendensen - mit backup site har jeg kun postet til de største sites, så ser jeg om det får lige så meget trafik...

Anders

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:16

Stort tillykke !

går selv med planer om at udgive nogle af mine små apps,
kommer ikke til at være min hoved forretning, men kunne være et sjovt side projekt.

har du nogle hints til hvordan man kommer igang ? (links osv? )
du kender ikke nogle gode steder at sælge komponenter til .net ?

enu en gang stor tillykke med successen !
Det er en fed fornemmelse første gang nogen køber ens software.

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 20:23

Hej Jacob

Hvordan kommer man i gang - he he det er en sjov historie, for det gør man ved at flikke en hjemmeside sammen, melde sig til shareIT eller en anden der kan håndtere licensering af software og laver en KØB knap og så uploade noget software.

Det vigtige som jeg har indset er at det er bedre at have en simpel hjemmeside med et simpelt program med fejl end ingen "perfekt hjemmeside" uden "perfekt og fejlfiri software"!

En anden fordel ved at rette en masse fejl "online" er at hver gang du udgiver en ny version af softwaren får du alle dem som bruger det ind forbi din Køb nu knap, så gør det ikke noget at der er et par fejl eller 100, bare de bliver rettet hurtigt når kunderne opdager dem og det andet der er godt er at så får du også lige pinget alle de sites hvor din PAD fil ligger!

Ang. hvor man sælger .net komponenter - det jeg gjorde var at finde et populært stykke software i samme kategori (jeg valgte icoFX) søge efter det i google, og poste dit software til alle de sites der dukker op!

Jeg har aldrig være så glad for 29$ som da den første licens mail tikkede ind - det tog mig over en uge at komme ned igen :)

Anders

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 20:25

PS. Det høre lige med til min historie at jeg havde fået et par donationer inden jeg lavede det til at man skulle købe det, så jeg vidste folk ville betale for det - det drev mig klart også til at komme videre!

Mit kopier ændrede filer software på www.copychangedfiles.com er stadig kun donationware, og de donationer er faktisk lidt sjovere end pengene fra licenserne for her er det folk der VIRKELIG gerne vil betale for det jeg har lavet :)

Anders

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:29

Hej anders

Tak for svaret.
ja det er sjovt så lidt der skal til. :)

har du lejet med iden om hvad der vil ske hvis du satte prisen ned ?
jeg mener med den mængde besøgende du har sådan teoretisk vil der vel også være flere der købe eller ? (ikke at jeg siger at 29$ er dyrt på nogen måde, det var rent teoretisk)

hvordan fast sætter du prisen på dine mini aps ? kikker på nermeste konkurenter ? 

/Jacob 

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 20:43

Hej Jacob

Sjovt men MEGET svært at fuldføre - hold da op hvor er der mange der snakker om at gøre noget (som så skal være perfekt) uden at komme nogen vegne - jeg startede med at lave en meget simpel side (som den på www.copychangedfiles.com ) og så har det været en masse små skridt derfra til den nuværende side (som jeg ændre på et par gange om måneden)

Prisen er bare et kast med to terninger agtigt - jeg vil lave nogle test med den senere når jeg ved hvad jeg sælger om måneden - men min holdning er nok mest at prisen er ligegyldigt, jeg vil hellere bruge tiden på at få flere konverteringer - min tese er "It's all in the numbers" - regn f.eks. lige ud hvad jeg har tjent når alle færinger har købt min software (jeg får ca 25USD pr. salg)

Faktisk er det mest af alt metoden (altså hele setup'et) som interesserer mig, mere end $$$

Anders

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 08:57

Ikke at $$$ ikke er interessant, jeg gør skam det har for pengene og for at kunne leve af det - men det er vigtigere for mig at setuppet er rigtigt, så jeg får trafik, downloads og betalende kunder, når jeg har styr på den del SÅ skal der tweakes på prisen :)

Anders

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)