Hej Amino'er, Jeg skal til at lancere min første forretning, som er en webshop der kommer til at sælge kunst. Det tog mig lang tid at finde på navnet, som jeg selv synes klinger rigtig godt - det er: 21st Art (udtales twenty-first art). På det sidste, bl.a. efter en ven nævnte det for mig, har jeg blot tænkt på - er navnet et dumt valg, når det er en webshop der skal laves? Jeg tænker på, flere kan have problemer med at høre hvad man siger (specielt hvis det bliver sagt hurtigt - f.eks. i telefonen). Udover det, så kan det være svært at stave til, jeg har købt domænerne: 21art.dk, 21-art.dk, 21start.dk og 21st-art.dk - som er den de øvrige redirecter til. Udover det har jeg også købt 21st-art.com, til når jeg lancerer i udlandet - men desværre var kun dette domæne ledigt. Så mit spørgsmål er, kære aminoer, skal jeg ændre mit firmanavn eller skal jeg bare få forretningen lanceret og så kan jeg altid lave det om? Ved godt der er mange der mener det ikke er så væsentligt igen, men tænker udelukkende på konverteringer og besøgende her. Håber I kan hjælpe, glæder mig tl at høre fra jer. All the best Kasper Andreassen Skal jeg ændre min webshops navn?Hvad mener du, bør jeg skifte navnet allerede nu?
|
Hej Kasper.
Det kommer virkelig meget an på, hvor du har tænkt dig, at reklamere for din webshop.
Hvis folk udelukkende ser domænenavnet på skrift (fx fra flyers, annoncer mv.) eller finder dig på Google, så er det jo i bund og grund ligegyldigt. Folk kommer aldrig til at taste dit domænenavn... så der vil jeg klart fortsætte med navnet...
Hvis du er afhængig af, at folk hører dit domænenavn og skal huske det til senere, så kan det selvfølgelig godt gå lidt galt.
Fx så kører der i min lokalradio et spot for en webshop der hedder www.artandbatik.com. Jeg har hørt det spot rigtig mange gange og aldrig fortstået, hvad fanden det var de sagde... først, da jeg så en annonce i avisen for webshoppen gav det pludselig mening.
Medmindre du på en halv time kan komme op med et nemmere navn, så ville jeg bare se at komme afsted... det er langt vigtigere at komme i gang end at hænge sig i smådetaljer som et navn... :)
Med venlig hilsen
Michael Hyldsgaard