Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støtte til export af danske produkter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
i forbindelse med at vores produkt er ved at være klar til andre markeder end det danske.
har jeg siddet og søgt lidt rund for dels at finde lidt rådgivning.
men også for at om jeg kunne finde andre der havde være denne process igennem, og se om jeg kunne finde lidt går, tips.

og faldt over denne artikkel
http://www.um.dk/da/menu/Eksportraadgivning/Vitilbyder/Eksportfremstoed/

er der nogen af jer Aminoer der har gjordt brug af denne mulighed ?
eller bare har været igennem hele start nyt marked op processen ?

Mine tanker indtil videre har været at prøve nogle markeder af der ikke ligger lige op til dk, af den simple grund at NO,SE,DE,UK ligger så tæt på at de nok skal komme helt af sig selv.
så vi starter nok med US som næste marked. tanken er at vil vil kører efter samme model som i DK
en 100% forhandler strategi.

Kom med indput , eller start debat. , Feedback

/Jacob Ipsen

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:07
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:59

Hej Jacob.

For nogle år siden, var jeg som underdirektør igennem en lignende proces; Vi havde godt fat i det danske marked, og ville gerne gå imod eksport.

Vi valgte NO og SE, da en række af vores store kunder, også havde aktiviteter der.

I samarbejde med Dansk Eksportråd, fik vi udarbejdet en rapport/handlingsplan for eksport. Dette blev foretaget ved at en konsulent besøgte vores virksomhed 3-4 gange, og med information fra os, udarbejdede konsulenten en fremgangsmøde for vores ønskede eksport.

Efter modtagelse af rapport (Som vi ikke betalte noget for - Jeg ved ikke om det har ændret sig siden da), var næste skridt at vi skulle/kunne bruge de lokale ambassader til informationssøgning om kunder, samarbejdspartnere og lign. Og der kunne vi søge tilskud til op til 50% af den omkostning.

Min opfattelse var generelt meget positiv, og konsulent var god som sparringspartnere overfor vores vurderinger omkring eksport, dets mulighed og svære perioder.

Hilsen Thor

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)