Hej Jeg overvejer at blive momsregistreret, da der har været flere designerbutikker som har været interesseret i at være forhandlere af mine smykker, men kun hvis jeg er momsregistreret. Spørgsmålet er om det er en god ide at kaste sig ud i det at blive momsregistreret? Det jeg overvejede i første omgang var at blive momsregistreret for at kunne levere smykker til butikker og så have min egen "netbutik". Jeg ville gerne benytte mig af at være på dagpenge samtidig med at jeg har selvstændig bibeskæftigelse. Synes i det er en god ide? |
For mig at se har du ikke noget valg hvis du vil handle med de pågældende butikker. For dig kan det kun være en fordel at du derved kan afløfte momsen af dine udgifter. Butikkerne drift bliver jo ikke påvirket af om du er momspligtig eller ej, da de afløfter en evt. moms.
Herudover må vi da håbe at du på et tidspunkt kommer over en omsætning på 50.000 kr. årligt og så skal du alligevel momsregistreres.
Herudover skal du naturligvis undersøge om det overhovedet er muligt at få dagpenge sideløbende med at du driver selvstændig virksomhed. Her kan du nemlig godt løbe ind i nogle problemer.