Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg vaske dit tøj?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello.

Jeg har en idé om, at der kunne være et forretningspotentiale i at afhente private folks vasketøj, vaske det, ligge det sammen og levere det igen.

Logistik og vaskefaciliteter er på plads, der skal bare laves en lækker hjemmeside, og så igang med markedsføringen. Hvad siger i travle iværksættere til idéen? Og hvad tror i at børnefamilierne vil betale for sådan en ugentlig vask???

Der kunne evt. være afhentning og levering på arbejdspladsen, det vil reducere transportomkostningerne væsentlig.

Lad mig høre Jeres uforbeholdne mening om konceptet.

Mvh.

Peer.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:49

Velkommen til Amino

Jo det er da en super ide - der er en del der gør -  men som alt andet så kommer det også an på prisen :-D

Jeg får renset og strøjet fem skjorter for 95,00 kr men så skal jeg også hente og bringe  :-D

De bedste kaffe hilsner

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:50

Spændende ide, men tror den kræver meget arbejde..

Det handler om tillid, med dem der har travlt har også tit mærketøj

Hvad vis det bliver vasket og krymper ?

Hvad hvis man kommer til at lave det hvide lyseblå ?

Hvordan notere man hvad i har fået med jer ?

Prisen for sådan en omgang ? Hmm den skal opvejes i at folk ikke selv skal smide det ind i en vaskemaskine og ud igen..ja og lægges sammen..

Tror ikke det ville kunne fungere til private, så skal prisen ligge på 30-70 kr pr afhentning

Mikkel

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:59

Hej Mikkel,

Jeg er helt enig med dig i at kunden selvfølgelig skal have tillid til at hans nye hvide Hugo Boss skjorte ikke bliver pink, men det er jo et spørgsmål at man har styr på sine processer og sit kvalitetsniveau. Og det er der selvfølgelig, eller ville jeg ikke give mig i kast med et sådan projekt.

Prisen er jeg meget i tvivl om, hvis du mener at det er 30-70 kr. pr. uge til en hel børnefamilie, så kan det ihvertfald ikke hænge sammen. Tak for dit svar.

Mvh.

Peer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:19

Det er virkelig en fed idé, som jeg ville elske at bruge hvis jeg havde tillid til god service, men det skal nok virkelig være gennemtænkt for at kunne betale sig for dig.

Jeg er vasketøjs"autist" = hys med, at der ikke bliver blandet farver sammen og tingene bliver vasket efter kvalitet og med de rette midler (uld/silkeundertrøjer osv.). Jeg har øvet mig i mange år - to voksne, to tøjelskende piger og en hund ;o)  = 8-10 maskiner om ugen når det gik højest. Pigerne er næsten flyttet hjemmefra så det stilner af med bjergene.

Hvad betyder noget for mig:

• Fleksibilitet og nem bestilling / smidig afhentning. Fed idé med at hente på arbejdspladser - ellers er det nok ikke særligt miljøvenligt - at hente en lille bunke tøj i en lastbil og køre mange kilometer. Ultra fantastisk, hvis tøjet blev hentet om morgenen og bragt færdigt ved fyraften.... sådan en fredagsting.... drømme, drømme....
  • Pris - vi er nok ude i noget smertegrænse her, for jeg kan forestille mig at det må blive rimeligt dyrt for at det kan betale sig for dig. Hvis det er en gang om ugen bliver det jo til mange penge pr. måned, hvis man skal af med mange hundrede kr. hver gang. Hvad med at udvikle idéen til at være virksomhedsrettet, og så få det med i noget personalegode-pakke med lidt brugerbetaling?
  • Følelse af sikkerhed for, at tøjet bliver behandlet/sorteret ordentligt og vasket med bæredygtige produkter uden parfume. Forsikring der dækker ved skade på tøjet.

Spændt på at høre hvad det bliver til - god vind til din forretningsidé!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:40

Hvis prisen er okay, og du henter og bringer i DE, så er jeg da i hvertfald din første kunde...

Bare du ik vasker alt det hvide lilla, så overlever jeg sku nok resten ;D

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 05:24

Glimrende ide.

Her er lige et par ting, som du skal overveje, så du er klædt på til kundernes indvendinger:

• hvor fedt er det at lade andre "rode" rundt i mit snavsede undertøj?
  • ved afh. af vasketøj, skal kunden være hjemme så I er enige om, at der er 13 x underbukser, 5 x skjorter, 30 par strømper osv.?
  • "min skjorte eller bøjle-bh er gået op i syningen". Hvem har ret/uret?
  • kan kunderne undvære deres tøj i mere end 24 timer?

Mvh

Holger

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 198
Fra  liisab Skrevet kl. 07:56

hmm. utroligt at der er så mange som er positive omkring det. Jeg personligt ville aldrig tillade at nogen skulle vaske mit tøj. Selv om jeg ville have drøn travlt og der faktisk ikke er tid til det, skulle jeg nok finde den tid.  Nej jeg ville bestemt ikke vælge den løsning.

WWW.kidztownshop.dk - kreativt design til aktive børn

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:33

Landsdækkende levering/afhentning eller hvad? Hvis priserne er overkommelige, så ku' du sagtens ha en kunde i mig også!

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)