Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cafe, hvordan laver man fri sikkert trådløs internet??!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har lige åbnet en cafe og vil gerne vide hvordan man kan lave sådan noget trådløst internet som gæsterne kan benytte?? Vi har allerede trådløst internet til vores Dankort og egen pc. Kan man oprette en anden sikker forbindelse så det ikke kommer til at hænge sammen med dankortet. og kan man gøre så de ikke kan besøge nogle bestemte sider når de er på vores netværk såsom frække sider, sider med sekter og andet ikke så godt at have på sig på sin IP adresse?

Hvordan gør man med koder til nettet, det må meget gerne være sådan at det kun er kunderne der besøger cafeen der kan komme på nettet gratis, så overboen ikke bruger vores internet 24/7?? Nogle gange har jeg været på hotel så skal man i receptionen gå ned og hente et password så man får måske 2 timer gratis net på et password. Kan man gøre dette på en måde?

På forhånd tak alle sammen

Mvh Karina.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 18:03

Jeg kender ikke den tekniske løsning, men det vil være en god ide kun at uddele koder til kunder, der køber noget i cafeen.

Tilmeldt 16. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:44

Ja det ville være smart, det lige sådan. Men hvordan man gør det aner jeg heller ikke Skype-Crying

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:57

KarlOtto:

Ja det ville være smart, det lige sådan. Men hvordan man gør det aner jeg heller ikke Skype-Crying

Der findes trådløse bokse der kan det - men det er ikke helt nemt eller billigt.
Vi har fået lavet det så at koden står på bonnen og over 2 timers adgang :-D

Mange tager den nemme løsning en alm. trådløs hvor du skifter koden hverdag måske på sit eget netværk eller VLAN (jeps nu begynder det at blive teknisk)

Men husk at en normal internetforbindelse ofte ikke tillader at du må dele den på din cafe. Der til skal du undersøge om i kommer indunder logningsbekendtgørelsen.

Men mon ikke der er en nørd (= klog person) her på Amino som kan hjælpe dig videre.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)