Hej, Aminoer. Jeg har fået en rigtig god idé til en lille webshop, som jeg har i sinde at starte med min lillebror. Jeg driver lige nu to andre webshops i mit interessentskab, som jeg har en kammerat, men det nye projekt med min lillebror er uafhængigt af dette. Den korte historie er, at jeg gerne vil have stiftet et selskab, hvor vi kan drive vores forretning igennem. I/S-løsningen er desværre ikke en mulighed, da jeg -- ligesom mange andre -- har en mor, der er alt for god til at bekymre sig om risiko osv. Derfor vil jeg stifte et SMBA for min lillebrors skyld, da det vil sikre, at det ikke får nogen indflydelse på hans børneopsparing o.lign. Jeg er 20, og min lillebror er 16. Min mor vil gerne acceptere, at min lillebror bliver medejer af selskabet og vil gerne skrive en juridisk accept på dette -- så længe selskabet altså er i en form, hvor stifterne kun hæfter med det, der er skudt ind i selskabet. Jeg vil gerne høre, om der er nogen af jer Aminoer, der har erfaring med stiftelse af SMBA -- evt. hvor den ene stifter er under 18. Jeg har ikke ret meget indsigt i, hvordan stiftelsen af et SMBA foregår, så det kunne være fedt, hvis der var nogle af jer, der kunne dele ud af jeres erfaring. Jeg glæder mig meget til at høre fra jer. |
Jeg har netop skrevet til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Er det overhovedet realistisk, at de vil svare inden for den nærmeste fremtid?