Jeg er selvstændig it-konsulent med en voksende famlie :-), og har derfor brug for en tab af erhvervsevne forsikring, livsforsikring, sundhedsforsikring mm. Sådanne forsikringer kan man typisk med fordel tegne som led i en pensionsordning.
Jeg har her til aften været til et informationsmøde hos Danica, og de har f.eks. en gruppe ordning for selvstændige it-konsulenter hvor man kan få forsikringer til gode priser ifølge dem selv. Jeg skal have et møde med dem for at høre om de nærmere vilkår, og som forberedelse til dette ville jeg lige høre om flg.:
1) Hvilke andre pensionsselskaber har fordelagtige pension+forsikringsprodukter målrettet selvstændige, herunder specielt selvstændige it-konsulenter
2) Hvilke omkostninger og gebyrer skal man være opmærksom på når man sammenligner tilbud fra forskellige pensionsselskaber?
2) Indbetalingsomkostninger på løbende præmie/indskud, administrationsomkostninger, investeringsomkostninger på markedsrenteprodukter, genkøbsomkostninger og §41 omkostninger. Evt. omkostninger ved tilkøb af garanti på fx. et markedsrenteprodukt.