Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mod_rewrite og htacces....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Jeg har skiftet min side mobiltbredbandguide.dk til en anden server, hvilket er fint nok. Problemet er at google er begyndt at indekserer min side helt forkert, nemlig unoeuros (hvor den er hostet) interne adresse, så min side i nogle af googles links hedder mobiltbredbandguide.dk.linux14.unoeuro.com - og det er jo ikke så godt..... 

Hvordan laver jeg en mod_rewrite og htacess fil som laver en 301 fra mobiltbredbandguide.dk.linux14.unoeuro.com til mobiltbredbandguide.dk ?

Jeg har googlet løs, men er lidt usikker på det, og har ikke lyst til at dumme mig :)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Stockholm
Tilmeldt 25. Jul 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har testet, og det her skulle virke i .htaccess -- hvis din Apache har mod_rewrite, selvfølgelig:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^mobiltbredbandguide\.dk$ [NC]

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^$

RewriteRule ^(.*) http://mobiltbredbandguide.dk/$1 [L,R=301]

Det er lidt anderledes end det man googler frem i Apache-dokumentationen, på to punkter:

• Mønsteret i RewriteRule starter ikke med /, det skal det kun hvis man sætter reglerne ind i server-konfigurationen i httpd.conf
  • Man skal bruge R=301 (Moved Permanently) for at fortælle GoogleBot at man ikke prøver at køre den samme site på to domænenavne -- ellers bliver man straffet. Det burde også få browseren til at cache den rigtige side bedre.

Sidste finesse er at hvis der er rewrite-regler i underkataloger, bliver de kørt først -- og hvis de har flag L (last), kommer turen aldrig til din domæneændringsregel. Du kan så også sætte domæneændringsreglen ind før den anden regel i .htaccess i underkataloget -- den kører kun en gang og lader den næste regel komme til når domænet er rigtigt -- men i det tilfælde skal du sætte underkatalogstien ind i RewriteRule før /$1, for den er pillet af når reglen ser URL'en.

Der var ingen der sagde at mod_rewrite var let at forstå, var der?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:01

Det lyder lidt sygt at du er nød til at mod-rewrite for at den svarer ordentligt?

Men det skyldes måske at du have en mod-rewrite i din ht-access i forvejen?

Ellers må det da være et problem som webhotellet skal løse for dig.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:06

Åhhh

Det er da bare unoeuro der har lavet den url for at du kan "smugkigge" siden inden domænenavnet er flyttet.

Den behøves du ikke at gøre noget ved, du kan bare bede webhotellet lukke for den mulighed.

det er jo et sub/sub domæne under unoeuro.com

hvis du tæller punktummer og skråstreger.

EDIT/TILFØJ

mod-rewrite på dit domæne vil ikke ændre en tøddel på det link (mobiltbredbandguide.dk.linux14.unoeuro.com)

Der skal du have adgang til unoeuro.com's root eller dns. (så skriv til dem og bed dem lukke det subdomæne, hvis de da ikke gør det af sig selv.)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 08:26

Hej...

Jeg fik også lidt underlig fornemmelse da Unoeuro supporten sagde jeg bare skulle lave en htaccess og mod_rewrite... Øhmm, ja det gør jeg lige.. Men heldigvis er folk klogere end mig på Amino, fordi koden virker perfekt. 

Mange mange tak :)

Fra Stockholm
Tilmeldt 25. Jul 08
Skrevet kl. 08:58

Hej Jesper,

det er jo fint at få lukket for 'bagdøren' via unieuro.com så man ikke kan komme ind den vej, men tænk på at den åbenbart har nogen links ude i verden som GoogleBot har fundet -- er det ikke bedre at den får et redirect til den rigtige adresse så det ikke går tabt?

(Hvis du lukker subdomænet, er der aldrig nogen der kommer ind til serveren og får et redirect -- så har Google bare et dødt link at forholde sig til. Men hvis der ikke var nogen gode placeringer, betyder det måske ikke så meget).

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:12

Hej Lars 

Fejlen er min egen. Jeg flyttede siden til ny server, og imens inden DNS skiftede, så installerede jeg siden på den nye server via den interne adresse (som blir vist). Så der ikke ville være noget nedetid, men problemet var så at jeg på eller anden måde ved wordpress installationen, automatisk kom til at angiv den interne adresse. Jeg rettede fejlen et par timer efter DNS var blevet opdateret til den nye server, men da min side er Pagerank5, så havde google allerede kastet sine kløer over adressen. Jeg skyndte mig derfor at tilføje lidt mere tekst til siden, og bygge et par nye stærke links ind til den, i troen om at google selv opfattede fejlen, men er så ikke sket endnu. 

Men jeg er ret sikker på din kode vil rette op på det. 

Jeg har dog et andet problem pt. med google. Jeg havde oprindeligt siden hos one, men blev træt af den tit havde meget sløve svartider. Så jeg skiftede til Surftown, men der var nogle ting som jeg ikke kunne få til at virke med Wordpress installationen, tog en impulsiv beslutning om at flytte den videre til Unoeuro, som jeg har kanon erfaring med. Tænkte at så måtte jeg bruge Surftown serveren til et andet domæne, med en side hvor jeg havde tid og tilmodighed til at få det til at virke. Men nu er der sket det at de timer DNS nåede at pege på Surftown, da indekserede Google surftowns midlertidige side. Så her 5 dage senere, hvis folk f.eks. søger på "mobilt bredbånd", så vises min side overskrift og beskrivelse som Sufttowns midlertidige side. 

Og det er jo ikke så fedt... Jeg var også her sikker på google hurtigt selv ville løse problemet, da min side bliver Crawlet ca. hver 3 time. Og den opdaterer også alt jeg laver på siden, bare ikke title og beskrivelse...

Nogle som har en ide om hvordan man får google til at indse sin fejl?

Mvh

Jesper

Fra Stockholm
Tilmeldt 25. Jul 08
Skrevet kl. 12:44

Har du prøvet med google webmaster tools? http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=164734

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)