Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hæve indskud i nystartet virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg går med tanken om at starte som selvstændig tømrer.

Jeg har sparet en del op, så der er til en pæn bil, værktøj, og de første byggemartrialer, uden jeg skal låne/bruge kredit.

Men jeg vil gerne sikre min familie, hus osv. så det ikke bliver sat på spil hvis det endag skulle gå galt, så derfor overvejer jeg et aps.

Nu til mit spørgsmål..  jeg skal indskyde 125.000 kr i et aps. men for der er til martrialer osv ved fx større tag projekter, så ville jeg gerne indskyde fx 250.000 kr i selvskabet...

Kan jeg når firmaet vokser få de penge tilbage på min personlige konto uden at betale skat af dem igen ??

Grunden til sprøgsmået er jo at der ikke er nogen grund til at indskyde mere end højst nødvendigt hvis jeg skal betale skat af allerede surt optjenet penge igen. eller hvordan gør jeg det.

Jeg er tømrer og ved desværre ikke meget om div skatte regler m.m så håber i kan besvare mit spørgsmål på en måde der er til at forstå :-)

JTT

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51

Hej JTT!

Indskud til ApS er nedsat til 80 tkr. pr. 1/3/2010!

Du kunne låne penge til virksomheden mod forrentning......idet du således vil få dine

beskattede penge ud af selskabet via tilbagebetaling af lånet.

MvH

Peter

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 22:31

Nåh, det var da næsten billigt :-)

Det lyder da endeligt meget simpelt, den mulighed har overhovedet ikke været i mine tanker. så betaler jeg kun skat af rente indtægter, som var det i banken.

Men de gælder så både de 80 + det jeg nu ellers indskyder.  Er det også en revisor der ordner det praktiske i det.

Nu har jeg læst lidt herinde og blevet mere i tvivl, har jeg fuld rådighed over alle 80.000 når først aps firmaet er oprettet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)