Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lodtrækning af vindere på Facebook fanside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i et par uger kørt en konkurrence hvor der på min virksomheds Facebook-fanside vil blive trukket lod om en præmie (en cykelsaddel) blandt de første 50 fans.

I dag er der kommet fan nr. 50 og derfor vil jeg gerne trække lod på den smarteste måde. Selvfølgelig kan jeg lave det herhjemme med en random-funktion mellem tallene 1 til 50, men jeg tænkte om der findes en metode hvor dette kan gøres 'offentligt' så folk kan se at der ikke er snyd (en 10 stykker af de 50 personer er mine egne venner).

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 10:25

Jeg synes du skal krølle nogle papirlapper med folks navne. Trække, og leve med at nogen kan beskylde dig for en rigged lodtrækning. Hvis det giver mening for dig, så lader du en af dine ikke-venner vinde.. og vælger den som via sin Facebookprofil efterlader indtryk af at have et stort netværk.

Den bedste virale effekt for dig, er at vinderen er den type der fortæller om sin nye saddel i sin fb-status, på arbejdet, til middagsselskab på lørdag.. etc.

Der burde SÅ meget skrives en applikation der kan gøre det her for fanpage- og group-admins.

.. så kunne man med nogenlunde troværdighed, også signalere at der rent faktisk er nogen der får en præmie - fordi applikationen eksekverer lodtrækningen.

Hvem skriver den?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 11:02

Tak for dit svar. Jeg endte med at give alle deltagerne et nummer (hvilken rækkefølge de joinede) og brugte herefter random.org til at finde et tal mellem 1 og 50.

Men ja - en sådan applikation ville være mere troværdigt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)