Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guldæg og ommeletten deraf.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Amino'er! Skype-Smile

Er jeg gået helt rigtigt i byen herinde? Hvis jeg er, så har jeg et spørgsmål, som jeg håber på at få en form for besvarelse af. Kort sagt går det ud på, hvad man gør når man er en fattigrøv, men er helt sikker på at man har et eller flere "guldæg" i form af enormt gode ideer, som bare venter på at blive erkendt og afsat?

Hvor stor er sandsynligheden for at man herinde, kan komme i kontakt med kapitalstærke og risikovillige folk, der har det brede perspektiv og vil erkende validiteten i en selvlærts utraditionelle oplæg?

Er der nogen sikkerhed forbundet med udekslingen af informationer og oplysninger, eller er dette sted "mødestedet", hvor man indeldningsvis finder sammen, og derfra udvikler de til formålet passende forhold?

Håber at der kommer noget ud af mine bestræbelser, for jeg ville enormt gerne ha' slået de "æg" ud, jeg ved kan give en uovertruffen "ommelet". Er her nogen, der har lyst til at være med til at lave den?

Yannick.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:42
Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 22:52

Hej Mikkel!

Det var en hurtig reaktion, og jeg siger tak for dit indspark. Men jeg er ikke sikker på, at jeg fik gjort det helt klart, hvad jeg gerne ville med de "æg". Egentligt har jeg "mokset" med ideerne så længe efterhånden, at jeg næsten har opgivet ævred. Jeg aner ikke en pind om hverken forretnings modeller eller planer, så jeg er nok mest interesseret i, at få det hele "skudt" af med en stak licencer som brændsel.

Yannick

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:35

Yannick Ytrup Larsen:
Hvor stor er sandsynligheden for at man herinde, kan komme i kontakt med kapitalstærke og risikovillige folk, der har det brede perspektiv og vil erkende validiteten i en selvlærts utraditionelle oplæg?

Den vil jeg vurdere til at være ret lille.

Sandsynligheden for at du kan finde en anden ligesindet at teame op med er nok større, men så flader din idé om at kapitalisere let og ubesværet på din genialitet nok lidt til jorden, - for så skal du jo selv arbejde for det Wink

Du må finde et af dine "guldæg" som du selv vil have lyst til at arbejde meget for, og så konkretisere helt ud i de mere jordnære og praktiske detaljer, ikke så meget i  form af forretningsplaner og budgetter, men meget konkret på hvordan ideen føres ud i livet.

Det er ingen skam at være en fattigrøv, - det er jeg selv fra tid til anden - men det betyder så bare at man må knokle endnu mere, fordi man ikke har råd til at betale sig fra opgaverne. Skal der absolut en investor indover, bliver det endnu mere arbejde, for så skal alle de kedelige ting som forretningsplan og budgetter udarbejdes, og man skal indhente en masse udtalelser fra potientielle kunder osv. osv. - og det kan risikere at ende op i det rene ingenting.

Så det at være "selvlært og utraditionel" er i virkeligheden meget svært at leve op til, - for det betyder jo i virkeligheden at man kan selv. Så hvorfor bruge tid på så meget andet, når man kan bruge tid på at få ført ideen ud i livet. Man har jo den fordel som iværksætter at chefen har været dum nok til at ansætte én som direktør og leder af projektet, - og sandsynligheden for at en fremmed ville have gjort det samme er nok ikke helt så stor som man man selv går rundt og tror.

Held og lykke

Michael  

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 11:17

Hej Michael. Tak for dit svar, som jeg så godt nok ikke er helt sikker på, hvordan jeg skal opfatte. Samt for dit ønske om held og lykke. Men er du sarkastisk eller ironisk?

Jeg tænker jo ikke, at nogen har arbejdet mere med mine ideoplæg end jeg selv har, men du har da også ret i, at der sikkert er langt mere arbejde i dem, hvis jeg nu skulle være så usandsynlig heldig, at ramle ind i en "Richard Branson" type, der kan se pointen med mine oplæg. De to af mine ideer har jeg (synes jeg da selv, men jeg er jo forudindtaget) rimeligt godt chek på rent "ud i livet-mæssigt". Men i det ene tilfælde har jeg en 20 millioner kroners bon, der skal ordnes før jeg kan fremstille så meget som ét emne. Og en anden ide kommer til at koste omkring en kvart mille, for at få lavet en prototype. Så man kan vel sige, hvis vi skal blive i det billedlige sprog, at den ene "ommelet" kræver en stor stegepande, mens den anden kan nøjes med en mindre... 

Det er let nok at få ideerne. Det ved jo enhver, der står med samme problemstilling som jeg selv, hvor ideerne kommer myldrende langt langt hurtigere, end man overhovedet kan nå at finde finansieringen. Der ér jo også kun 24 timer i døgnet, hvoraf man vel ofte bruger både de lyse og de mørke timer, delvist til ting af privatpersonlig eller famlilliær karakter, men også til at sætte sig ind i både opfindelsernes natur, samt hvorledes de bedst føres ud i tilværelsen og sendes på markedet. Så når jeg sidder og kigger på mine ideoplæg, så tænker jeg at jeg allerede har ét projekt, der kunne fungere som "booster-raket". Det er så komplet som det næsten kan være, med alle de beskrivelser for projekt-implementeringen, der er nødvendige for at en investor ville kunne se "komikken".

For mig at se har betegnelserne "selvlært og utraditionel" kun betydning, i forbindelse med interaktionen mellem fag-folk og den, der står med ideen. Som autodidakt er man jo mindre bundet af teorier, og ser ofte med en mere praktisk tilgang til stoffet på, hvordan dette eller hint bedst lader sig gøre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)