Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort betaling i butik via hjemmeside istedet for terminal

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med nogle tanker omkring et form for "kassesystem/POS" til helt små virksomheder, som skulle være web-baseret. Et eksempel som kommer i nærheden af mine tanker kunne være en webshop-ejer som har showroom hver lørdag fra 10-12, hvor folk kan komme og se hans varer og betale direkte. Her vil webshop-ejeren gerne slippe for at have et rigtigt kassesystem med dankortterminal osv, men vil blot have kunden til at betale via hjemmesiden. Er der nogen problemer i det?
Tænker at nogle af de "HomeParty" firmaer der findes gør det samme?

Ib

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 11:11

Hej

Jeg mener ikke der rent teknisk og juridisk er nogen problemer i det du beskriver, MEN der kan muligvis være lidt udfordringer i det at få folk til at taste deres kort oplysninger ind på en "fremmed" PC?... personligt vil jeg være lidt på vagt, og det kunne måske afholde nogen... men måske er jeg bare en piv-skid :-)

/almulimann

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 12:50

Det med sikkerheden er også en af de ting jeg har tænkt over. Kunne være man alligevel skulle kigge på at leje en terminal.

Nogen der kan anbefale verdens mindste og mest simple kasseapparat, hvor man kan sætte en billig kort-terminal til?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:19

Teknisk kan du sagtens gøre det, men jeg tror at du får problemer med PBS. Der skal to forskellige indløsningsaftaler til - en til webbutik og en til fysisk butik. Priserne på Dankort-transaktioner er forskellige på de to aftaler.

Men du behøver jo ikke at have en stor, forkromet løsning, der integrerer Dankort-terminal og kassesystem. Man kan sagtens skrive regninger/kvitteringer i hånden, og have en terminal, hvor man selv indtaster beløbet på en lille dankort-terminal.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:23
Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:40

Jacob Ipsen:

BS har en lille applikation man kan installaerer på sin pc som kan kører kort transactioner.
også med chip :) så slipper i for PBS problemerne,

http://www.dibs.dk/produkter/detailhandel/funktioner/

Det er den tekniske del, og det er ikke noget problem. Men det løser ikke problemet med, at man skal have en indløsningsaftale med PBS, og det er forskellige aftaler for fysisk butik og webbutik. Så det har INTET med applikationen at køre - det er udelukkende et juridisk problem i forhold til den aftale der er indgået med PBS. Fx betaler man ikke transaktionsgebyr til PBS for fysisk butik (afhængig af antallet af transaktioner), mens der er transaktionsgebyr på web-butikker.

Der gælder muligvis andre regler for andre kort, ovenstående gælder Dankort.

MVH
Kirsten E

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 13:50

Der vil nok også gælge 14 dages returret på ALLE produkter.

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 13:53

Nogen der ved hvad forhandlere af f.eks. tøj til HomeParties gør? (Jeg er noget udenfor målgruppen, så har aldrig lige prøvet den slags...) Som jeg ser det har de lidt samme udfordring og har hørt at de bruger en hjemmeside til betaling.

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:08

Der er garanteret nogle, der bruger en webshop (det kan jo sagtens lade sig gøre teknisk).

Jeg har selv besøgt grupper før jeg fik fysisk butik (næsten som homeparties). Jeg har hele tiden haft to indløsningsaftaler, I starten benyttede jeg en 'fluesmækker', senere fik jeg en mobil terminal (fleximobil). Jeg begyndte før mobilt bredbånd var opfundet, Big Smileså fluesmækkeren var den eneste løsning - selv om man tog en bærbar med, kunne man ikke forvente, at der var netadgang til rådighed, der hvor der skulle sælges.

Så den rigtigste løsning er en mobil terminal og to indløsningsaftaler.

MVH
Kirsten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)