Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er ny med det her, så jeg kommer nok til at stille mange dumme spørgsmål.

Som jeg forstår det siger momsreglerne, at det ikke er nødvendigt at blive momsregistreret hvis man har en omsætning under 50 000. Mit spørgsmål er så: Hvis man importerer varer til Danmark fra f.eks. Kina, og man ikke er momsregistreret. Vil det så sige, at man kan sælge varerne videre, uden at skulle opkræve salgsmoms af dem?

Skal man først opkræve moms når man bliver momsregistreret, eller skal man også hvis man ikke er?? :S

Håber i kan hjælpe :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 11:11
Dato: 16-11-2006 10:52:20
Forfatter:Jet-Tech
Hvis man importerer varer til Danmark fra f.eks. Kina, og man ikke er momsregistreret. Vil det så sige, at man kan sælge varerne videre, uden at skulle opkræve salgsmoms af dem?

Det er korrekt!

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 22:04
hej
Dato: 16-11-2006 10:52:20
Forfatter:Jet-Tech
Vil det så sige, at man kan sælge varerne videre, uden at skulle opkræve salgsmoms af dem?

bare for at præciserer. hvis du ikke er momsreg. MÅ du slet ikke opkræve moms, samtidig kan du heller ikke trække moms fra, så selv om din omsætning er under 50k kan det sjøldent betale sig ikke at være momsreg.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:24
Hvis omsætningen er under de 50.000 kr. og virksomheden kun sælger til private er det vel en fordel ikke at være momsregistreret, fordi momsen for den private er en udgift på samme måde som prisen for varen. Jeg forudsætter selvfølgelig at der er overskud på bundlinien. Er virksomheden underskudsgivende kan momsregistrering være en fordel, men så er det et spørgsmål om hvorvidt og hvorlænge det er holdbart.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)