Tog mig lidt tid til at skrive det her, så måske har nogen overhalet mig :-)
1. Slap grafisk identitet - især med henblik på navnet
Et navn som KondomFrans indbyder til en stærk grafisk identitet og brand, i form af en maskot af en art. Maskotten kan gå igen overalt på siden, eksempelvis med gode råd. Her tænker jeg eksempelvis på et billede af maskotten, og så en talebobbel hvor der står "Vidste du at jeg/vi leverer gratis ved ordrer over xx. kroner?", eller "Vidste du at KondomFrans både sælger latex og kondomer lavet af fåretarm?".
2. Slap grafisk identitet, punkt to - Flere farver. Det grå er stilrent, men alt for sikkert og monotont. Specielt når dine opmærksomhedsbobler (på forsiden, med levering) også er grå, og på den måde ikke springer i øjnene.
3. Ingen produktbilleder. Tekst er vigtigt, men vi er rigtig mange der foretrækker og helt intuitivt har det bedre med at navigere gennem billeder.
4. Søgefelt. Din hjemmeside henvender sig nok primært til mænd, som er kronisk utålmodige. Her er et søgefelt simpelthen et must, uanset hvor stor/lille dit produktudvalg er på nuværende tidspunkt.
5. En "Forside" eller "Hjem" knap i menubaren. Man kan trykke på billedet, men en Forside/Hjem knap er stadig rar.
6. Punktform eller grafisk illustration på forsiden, for lynhurtigt overblik. Istedet for tekst, så en lynhurtig præsentation af argumenterne for at handle hos virksomheden:
- Vi er Danmarks største forhandler af
- Vi leverer gratis over
- Vi er bare sej
Disse punkter kunne så kombineres med forslaget i punkt 1), hvor man på alle undersider minder kunderne om disse fordele.
Tillægspunkt: 7. Artikeldatabase om STD's, pressedækning i forbindelse med HIV/aids og hvad ved jeg.
Håber du kan bruge det til noget.