Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomhedsordningen ang udlejning af lejlighed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg udlejer en lejlighed og søger svar på følgende problemstilling:

1)  Lejligheden var tidligere finansieret med 80% realkreditlån og 20% "lønkredit", til 8% rente.

Mit 8% lån har jeg nu indløst med et realkreditlån optaget i lejligheden jeg beboer. Kan disse renteudgifter indgå/fradrages som en del af virksomhedsordningen

Indtil for nyligt troede jeg ikke selv dette var muligt, men efter et møde med SKAT blev jeg rådet til at læse tidligere afgørelser fra lignende sager (har søgt men kan ingen finde). 

Håber I kan hjælpe!

mvh s

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

søren sørensen:

Hej.

Jeg udlejer en lejlighed og søger svar på følgende problemstilling:

1)  Lejligheden var tidligere finansieret med 80% realkreditlån og 20% "lønkredit", til 8% rente.

Mit 8% lån har jeg nu indløst med et realkreditlån optaget i lejligheden jeg beboer. Kan disse renteudgifter indgå/fradrages som en del af virksomhedsordningen? 

Indtil for nyligt troede jeg ikke selv dette var muligt, men efter et møde med SKAT blev jeg rådet til at læse tidligere afgørelser fra lignende sager (har søgt men kan ingen finde). 

Håber I kan hjælpe!

mvh s

Hej

Som jeg forstår det, har du optaget lån i din egen ejendom til indfrielse af et pantebrev i din udlejningsejendom.

Umiddelbart kan du ikke overføre lånet til udlejningsejendommen, hvorved du vil kunne få fradrag for renterne i personlig indkomst.

Hvis du efter indfrielse af pantebrevet har overskud på udlejningsejendommen og samtidig lader dit indskud indgå på indskudskontoen i Virksomhedsskatteordningen, så vil kapitalafkastet indirekte bevirke, at denne del af overskudet bliver beskattet som kapitalindkomst til den lavere skattesats.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)