Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan man bli´r hardware hacker!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du som jeg, elsker Hr. Thorborgs guldkorn af gode råd, og savner hans blog-indlæg, så kan jeg varmt anbefale at gå ind på Thorborgs Talkshow på thorborg.tv hvor han kagler om alt fra at snyde i skat, at gi´ Netto fuck-fingeren, lidt om pirate-bay, og til hvordan man bli´r en go´ hardware hacker.

Der er rigtig mange gode råd, og gode råd er normalt dyre, men ikke her, de er gratis, og spark i bollerne ta´r han ikke penge for. Vidste du f.eks. at man kan spare penge på at købe flåede burhøns i Netto?

Jeg har savnet hans blog-indlæg, og havde glemt alt om hans Talkshow side, har du osse glemt den, eller vidste du ikke at den fandtes, så er ka´ jeg varmt anbefale siden.

Her er en lille smagsprøve på et af hans bedste råd:

En af kommentarene til dette klip fik smilebåndet på overarbejde:

"Hold kæft hvor jeg grinede første gang jeg så dig pille taster af en spritny bærbar på kontoret.Det er eddermame sært! ;-D"

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 21:01

Det er fandme et godt tip!

Nu har jeg lige sendt caps lock, scroll lock og insert på pension :-)!

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 23:48

Nicklas Nguyen:

Det er fandme et godt tip!

Nu har jeg lige sendt caps lock, scroll lock og insert på pension :-)!

Jeg må lol´le :)

Der findes nu osse mindre drastiske måder at fjerne caps lock på. Man kan slå funktionen fra på sit tastatur.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 23:55

Jeg kom lige i tanke om min gamle bærbare, hvor der osse manglede et par knapper på, det var dog min søns skyld, han havde ikke helt styr på det.

Det resulterede i at jeg ikke kunne skrive på den, da nogle af knapperne havde sat sig fat, hvilke fandt jeg aldrig ud af.

Pga. det købte jeg en ny, og selvfølgelig virkede den gamle igen, straks efter at jeg havde modtaget den nye...DOH!  :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:07

Rune Gjersvik:

Hvis du som jeg, elsker Hr. Thorborgs guldkorn af gode råd, og savner hans blog-indlæg, så kan jeg varmt anbefale at gå ind på Thorborgs Talkshow på thorborg.tv hvor han kagler om alt fra at snyde i skat, at gi´ Netto fuck-fingeren, lidt om pirate-bay, og til hvordan man bli´r en go´ hardware hacker.

Der er rigtig mange gode råd, og gode råd er normalt dyre, men ikke her, de er gratis, og spark i bollerne ta´r han ikke penge for. Vidste du f.eks. at man kan spare penge på at købe flåede burhøns i Netto?

Jeg har savnet hans blog-indlæg, og havde glemt alt om hans Talkshow side, har du osse glemt den, eller vidste du ikke at den fandtes, så er ka´ jeg varmt anbefale siden.

Her er en lille smagsprøve på et af hans bedste råd:

En af kommentarene til dette klip fik smilebåndet på overarbejde:

"Hold kæft hvor jeg grinede første gang jeg så dig pille taster af en spritny bærbar på kontoret.Det er eddermame sært! ;-D"

Mvh. Rune.

hehe, den var sgu meget god. det gode råd er hermed noteret. det er også lidt mere praktisk i forhold til min eget "hack" hvor jeg har limet en tegnestift på caps lock.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:10

Prøv at sende Martins bærbare til garantireperation for eksempelvis defekt skærm eller systemboard. Wink

Undgå at brække Caps Locktasten  af, og lav den i stedet om til en Shift tast  med en reg key til Windows Vista / 7.

Følgende tekst gemmes i en tekstfil med filnavn ChangeCapsToShift.reg :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,2a,00,3a,00,00,00,00,00

Gem f.eks tekst filen på skrivebordet af computeren. Og dobbeltklik på den for at importere den

Når importen er gennemført, kan computeren genstartes, og Caps lock skulle nu fungere som dens "lillesøster" SHIFT. Skype-Smile

Håber det kan bruges.

Ovenstående er selvfølgelig stillet til rådighed helt uden ansvar.

EDIT: Har lige testet reg filen på min bærbare med Windows 7, og det VIRKER!
Caps Lock er nu ændret til SHIFT. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:14

Hardware hacking er vigtigt i TDC, ramte man Caps lock slettede man det projekt man sad med.

Det første man gjorde med nye medarbejdere var at vippe tasten afBig Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 00:33

Det kommer bag på mig at så mange har et problem med caps lock.

Jeg har mere haft problemer med det touchpad som er på den nye bærbare, den ligger i vejen når jeg skriver, og kommer ofte til at hoppe væk fra det jeg er igang med at skrive, når min hånd streffer touchpadden. Den er placeret åndsvagt i forhold til den gamle bærbare.

Men jeg har fundet ud af at man osse kan slå den fra :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 01:19

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

hehe, den var sgu meget god. det gode råd er hermed noteret. det er også lidt mere praktisk i forhold til min eget "hack" hvor jeg har limet en tegnestift på caps lock.

Jeg beundre din tankegang Cool

Hvor gammel er du? Din baggrund, skole?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)