Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tricks til Photoshop?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lagt et stort PDF katalog ind i Photoshop. Billederne skal jeg have formindsket til 500x500 pixles uden at billedet bliver forvrænget. Nu har jeg prøvet i 2 timer, men det er endnu ikke blevet en succes.

Er der nogen der kan et par tricks til en hurtig løsning inden jeg sprænger i luften!?

xxx

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 16:17

Hej Pjedsted

Et forslag:

1. File > Automate > Fit Image...
Sæt størrelsen til 500x500 px

2. Image > Canvas Size...
Fluebenet ved Relativ skal slåes fra; Enhederne sættes til Pixels; Størrelsen sættes til 500x500 px

Lav evt en action eller en batch hvis du har mange billeder som skal have turen.

Vh Brian

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:28

Du må fortælle lidt mere, vi kan ikke læse dine tanker Wink

Skal billederne bruge i dette katalog igen ? og er der tekst ved m.m.?

Har du Acrobat pro?

Mvh
juul

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 17:25

Hehe allright.

Det er et standard pdf katalog fra en leverandør med en masse billeder af lamper. Jeg kan sådan set bruge hver standard side i kataloget som det er, hvis blot jeg kan få det til at fylde 500x500 pixels. Der skal ingen tekst på.

Jeg har Illustrator, Acrobat Pro, Photoshop CS2 til rådighed.

Når jeg selv formindsker billederne nu bliver de helt forvrænget da højden er større end bredden. Det vil sige at lampen kommer til at se højere og smallere ud end den skal. Det er det jeg gerne vil undgå da billederne skal sættes ind i en webshop.

xxx

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 17:49

Vælg image -> image size og fjern fluebenet fra "constrain proportions",

eller gør width og height ens vha canvas size

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 17:54

Hvis billederne ikke er kvadratiske, skal de beskæres og ikke bare formindskes, ellers vil de jo blive forvrænget.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 17:56

Du kan ikke gøre ret meget ved det, hvis du virkelig ønsker at billedet skal være fuldstændigt firkantet.

Du kan dog formindske billedet til f.eks. 500x800px, og derefter kan du f.eks. bruge marque tool som du sætter til 500x500px. Det vil sige at så tager du et bid af billedet, men ødelægger ikke kvaliteten.

Det synes jeg er den bedst måde, hvor du også stadig beholder den gode kvalitet. Det kan så godt være at der kommer til at mangle lidt af foden af lampen, eller lignende. Men heller det, end et billede som ser total mærkelig og uprofessionel ud.:-)

Du kan også bruge CROP tool, ligesåledes.

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 18:14

Dino:

Du kan ikke gøre ret meget ved det, hvis du virkelig ønsker at billedet skal være fuldstændigt firkantet.

Du kan dog formindske billedet til f.eks. 500x800px, og derefter kan du f.eks. bruge marque tool som du sætter til 500x500px. Det vil sige at så tager du et bid af billedet, men ødelægger ikke kvaliteten.

Det synes jeg er den bedst måde, hvor du også stadig beholder den gode kvalitet. Det kan så godt være at der kommer til at mangle lidt af foden af lampen, eller lignende. Men heller det, end et billede som ser total mærkelig og uprofessionel ud.:-)

Du kan også bruge CROP tool, ligesåledes.

Det med marque tool lyder fornuftigt.. Hvor finder jeg den funktion? Synes ikke jeg kan se den..

Crop har jeg prøvet, men det fungerer ikke så godt synes jeg

xxx

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:49

// Jesper Skov

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:18

Hej Pjedsted

Der er givet nogle gode bud, og dine problemer skyldes,at det er svært at ramme de rigtige proportion, da dit billeder jo ikke fra "original" er kvadratisk.

Du kan prøve at bruge Crop tools med fast mål på 500*500 px og se om du kan "indramme" hele det objekt du ønsker at bibeholde.

Ved at bruge denne mulighed, får du et kvadratisk klip.

Mvh
Juul

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)