Jeg er også interesseret i at høre, hvilken løsning du valgte.
Jeg sidder i et kontorfællesskab, hvor vi er seks forskellige virksomheder, som deler fastnettelefonløsning men har hver vores mobilløsning. Vi skal have noget smartere og billigere.
Vi har i øjeblikket kig på Telia Probiz Basis vs. Firmafon.
Ulempen ved Probiz er, at det forudsætter, at vi alle bruger Telia mobil, hvilket vi ikke gør nu og ikke nødvendigvis alle har lyst til. Alternativet er at bruge 2 mobiler hver, hvilket for mig at se vil være en stor ulempe (mine kolleger forstår vist ikke helt min modstand mod det).
Mht. Firmafon, så er det dejligt enkelt og helt frit mht. diverse mobil-/fastnetløsninger. Desuden kan man opsætte et prøveabonnement, så man kan teste systemet. Ulempen ved Firmafon er, at løsningen (indtil videre) kun omfatter viderestilling af opkald og ikke decideret omstilling. Dvs. at jeg ikke kan tale med min kollega, inden jeg fuldfører omstillingen til ham, eller trække opkaldet tilbage. Det gør systemet umiddelbart ubrugeligt for os, da det er en vigtig parameter. Desuden er det ikke let for den enkelte kollega at "trykke sig ind eller ud", dvs. markere om man er tilgængelig for omstillede opkald eller ej.
Det var lidt om vores overvejelser indtil videre - måske kan nogle af I andre bruge det til noget.
Privat bruger jeg i øvrigt Bibobs BiBoss med automatisk viderestilling af det ene nummer til det andet, så jeg ikke skal ændre sim-nummeret hele tiden. Det forhindrer mig dog i at modtage sms'er på det viderestillede nummer. Intet er perfekt!