Kære Amino''er. Jeg skal starte et I/S & sidder i skrivende stund og forsøger at finde en branchekode at skrive på virksomhedsregistreringen til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen - men jeg synes ikke jeg kan finde noget som dækker ordentligt. Måske i kan hjælpe? Min virksomhed skal markedsføre og sælge et produkt, som vi ikke selv har lavet. Salg og markedsføring skal ske både online og i den virkelige verden. På http://branche.cvr.dk stå følgende: Kun aktiviteter der fører direkte til et produkt, skal angives som brancher "Hjælpeaktiviteter" som salg, marketing, regnskab, IT-støtte etc., der kun støtter de primære aktiviteter, tæller ikke som brancher. Dvs. virksomhedens "kerneaktivitet" er dens branche. Eksempel: Et speditionsfirma har 60 ansatte, heraf 20 vognmænd. De resterende 40 ansatte er beskæftiget med salg, regnskab og administration. Virksomhedens branchekode er 63.40.20 ("Speditørvirksomhed"), fordi "at fragte varer" er kerneaktiviteten. Flere primære aktiviteter: Hvis der foregår flere forskellige aktiviteter i en virksomhed, kan aktiviteterne registreres som bibrancher, hvis aktiviteten - fører direkte til et produkt der afsættes (sælges) på markedet - er væsentlig med hensyn til beskæftigelse og omsætning. Skal det forstås således at jeg slet ikke skal angive en branchekode? Jeg har fundet nogle branchekoder under "marketing" (hovedkode 74), men ved ikke hvilken jeg skal vælge. Håber mit spørgsmål er forståeligt. På forhånd tak for hjælpen :-) |
Jo, I skal vælge en branchekode. Der menes, at der skal vælges en branchekode, som dækker den primære aktivitet i virksomheden. En produktionsvirksomhed med en stor salgsafdeling, skal vælge en branchekode der passer til produktionen - og ikke salget. I har en primær aktivitet, nemlig salg.
En passende branchekode er 74.40.10 - reklamebureauvirksomhed.
En passende branchekode er 74.40.10 - reklamebureauvirksomhed.