Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørende video blogging

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:

Så det er alene spørgsmålet om hvorvidt det er lovligt, der er afgørende? Hvis det var mig, ville jeg snarere fokusere på det faktum at det er pishamrende uansvarligt at gøre det. Såfremt vi taler håndholdt, naturligvis.

Fuldstændig enig! Yes

Spørgsmålet er jo også hvor meget video man overhovedet kan lave med alt det andet man skal have øjene på.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:54

Jeg er ikke sikker, men mener at Thorborg gør det med sin iphone.

Jeg ved at tomtom laver holdere til iphones så den kan bruges som GPS. Mon ikke det kunne være en løsning?

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 00:17

Emil Blücher:

Yes

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 00:21

Emil Blücher:

Jeg ved at tomtom laver holdere til iphones så den kan bruges som GPS. Mon ikke det kunne være en løsning?

Ja, Martin gør det med sin iphone. 

Og jeg vil se efter tomtoms holdere. de må kunne hjælpe på problematikken. Tak.

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 00:24

Uffe Fey:

Så det er alene spørgsmålet om hvorvidt det er lovligt, der er afgørende? Hvis det var mig, ville jeg snarere fokusere på det faktum at det er pishamrende uansvarligt at gøre det. Såfremt vi taler håndholdt, naturligvis.

Det har du fuldstændig ret i. Jeg vil derfor også kigge efter en holder til den. Jeg vil dog stadig gerne høre om der er nogen derude der kender til lovgivningen. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 12:06

bring up my post

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 19:20

Du skal have begge hænder på rattet når du taler i mobil.. du behøver vel ikke en paragraf for at regne ud, at du skal sætte kameraet fast på en eller anden måde?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 16:05

Hej Frederik - og andre

Jeg vil lige høre om du eller andre har fundet ud af noget omkring dette? Jeg har lige skrevet til færdselsstyrelsen for at høre, om de kan komme med et svar, men jeg ved jo ikke, hvor længe man skal vente på sådan et...

Det vil jo virkelig være dumt at gøre noget ulovligt og så lægge det ud på sin egen hjemmeside :-)

Naturligvis mener jeg også, at man skal optage håndfrit.

mvh

Tommy

Hej med dig :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 20:46

Tommy Krabbe:

Hej Frederik - og andre

Jeg vil lige høre om du eller andre har fundet ud af noget omkring dette? Jeg har lige skrevet til færdselsstyrelsen for at høre, om de kan komme med et svar, men jeg ved jo ikke, hvor længe man skal vente på sådan et...

Det vil jo virkelig være dumt at gøre noget ulovligt og så lægge det ud på sin egen hjemmeside :-)

Naturligvis mener jeg også, at man skal optage håndfrit.

mvh

Tommy

Hej Tommy.

Dejligt at du har taget initiativ! Jeg har ingen anelse om hvor lang tid det tager at få svar fra dem. Og ja lige præcis. Jeg vil ikke risikere at få en straf for at lægge materiale op på min vlog.

Det jeg har gjort er at købe en Tomtom holder. Den passer lige når man vender sin iphone om :)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 13:29

Så har jeg fået svar fra Politiet. De skriver:

"I e-mail modtaget den 14. april 2010 hos Rigspolitiet, Nationalt Færdselscenter, forespørger du om videoblokking. 

Det er Rigspolitiets opfattelse, at hvad man foretager sig under føring af et køretøj, må dette jf. færdselslovens bestemmelser ikke gribe forstyrrende ind i ens kørsel, således at man ikke har det fulde herredømme over køretøjet. Ordet videoblogge er ikke decideret nævnt i færdselsloven med tilhørende bestemmelser.

Man skal iagttage færdselslovens alm. bestemmelser.

Rigspolitiet skal afslutningsvis bemærke, at den endelige fortolkning af spørgsmålet i sidste instans henhører under domstolene."

Som jeg læser det, er det tilladt, såfremt det ikke forstyrrer kørslen - og at der ikke er lavet en dom endnu, så de kan ikke konkludere, at det skulle være ulovligt.

Eller har I en anden tolkning af hans svar?

/Tommy

Hej med dig :-)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)