Jeg står i den situation at jeg har et par investorer som gerne vil investere i min virksomhed. I den forbindelse søger jeg viden fra personer som har kendskab til den proces det er at indgå en aftale med en investor imod ejerandele af virksomheden.
I bund og grund har jeg ikke den store know-how lige på det område og vil derfor kontakte professionelle på området. Men samtidig vil jeg meget gerne høre fra nogle af jer der har kendskab og måske selv været i en lign. proces. Information om kontrakt (sidste ende er det en advokat som sørger for det), størrelse af ejerandele, faldgrupper mv. Muligheden for eventuelt mere investor kapital senere hen er tilstede, så jeg skal tage hensyn til at der også kan være ejerandele til senere brug.
Håber der er nogle at jer dygtige iværksætter der ligger inde med noget god viden, eller ved hvor jeg kan finde det :)
Jeg har som sådan ikke været ude efter kapital, men da det kom som en option begyndte jeg at kigge på hvad det ville betyde for virksomheden at få en investor, penge, viden osv. Derfor har jeg ikke søgt viden omkring et lån i en bank.
Min første plan var at få nogle med på mit team som kunne udvikle platformen, men da mulighed for investor bød sig, besluttede jeg at prøve at se det fra en anden vinkel.