Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare fra Sverige

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan forholder det sig ifht. import af varer fra Sverige? Må alt der sælges i Sverige sælges i DK? Kan en producent fraskrive sig muligheden for at det kan bruges i f.eks. DK i betingelser eller er det pga. reglerne i EU om fri bevægelighed umuligt?

Jeg har nemlig et produkt jeg gerne vil importere, som jeg er lidt usikker på om producenten ønsker ind på det danske marked, men som helt sikkert vil sælge fantastisk :-)

Produktet kan købes i nogle forretninger i Sverige, der er vel ikke noget til hinder for at jeg kører derover og henter en "røvfuld" og så sælger dem herhjemme, så længe det bliver lavet rigtigt med hensyn til moms?

På forhånd tak :-)

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:39

Såfremt produktet overholder gældende dansk lov burde det ikke være noget problem, men jeg ville nok clearé det med producenten inden jeg startede, hvis du altså ønsker at lave en bæredygtig forretning ud af det.

Samtidig hvis de sælger tingene til dig og derved eksportere det bliver du også fritaget fra at betale momsen.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 21:46

Det er basalt set et gavekort til en abonnementstjeneste, som kun sælges til svenskere. Producenten ønsker ikke at udvide til udenlandske markeder, men vi er nogle stykker der meget gerne vil have disse online abonnementer - derfor vil jeg simpelthen køre over sundet købe en pokkers masse af disse gavekort, og så mere eller mindre dele dem ud når jeg kommer hjem - problemet er at jeg bor i Århus, så det er noget af en tur og for at det kan betale sig selv hjem, bliver jeg nødt til at sælge nogen videre :-)

På denne abonnementstjeneste skal slutbrugeren acceptere de bor i Sverige når de sætter kortet ind, men det hindrer vel stadig ikke mig i at sælge gavekortene, det kunne i princippet være en service til svenskere på ferie, ikke? :-D

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 02:00

Du er nød til at fortælle mig lidt mere for at jeg kan gennemskue hvad det handler om, og nu bliver jeg samtidig nysgerrig.

Jeg er bosat i Sverige og kunne måske være behjælpelig med dit logistikproblem eller lign.

Ser frem til at høre fra dig.

Klaus

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 11:32

Jeg er normalt meget åbent omkring hvad jeg foretager mig, men den her idé er så nem at kopiere at jeg ikke vil skrive den her - men jeg sender dig lige en PM ;-D

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)