Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når en påskeferie ender med en depression :-\ (langt indlæg)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Overskriften hører nok ind under "overdrivelse fremmer forståelsen" men der er  alligevel noget om det.

Midt i februar blev jeg af min skønne kone gjort opmærksom på at det i uge 13 var påske og det af fresten af familien blev forventet at jeg der holdt fri....helt fri !!

Når min kone siger HELT FRI så foregår det for det første VÆK fra hjemadressen og UDEN firmatelefon og computer. Nuvel, der er vel noget om snakken når hun siger at det er den eneste måde at få min fulde opmærksomhed på, så jeg cyklede lige en tur rundt på det store WWW og fandt hurtigt ud af at hvis 2 voksne og 3 børn på 7½ 6 og 1½ skal have noget fis og sjov i påsken, så foregår det IKKE i Danmark.

Så der blev booket 3 overnatninger på Hotel Port Royal i Heide Park i nabolandet Tyskland, all inclusive med alt hvad der nu hører til deres flotte, fantastisk veludførte pirat tema.

Heide Park er et fantastisk sted, Hotel Port Royal er endnu mere fantastisk, så dem der nu troede at Heide Park var skyld i depressionen tager fejl.

På vejen derned torsdag formiddag burde alarmklokkerne nok ha ringet, allerede 8 km før den danske grænse var der kø, en kø der fortsatte helt ned til afkørsel 2 på den tyske side. En kø der var opstået fordi vejnettet simpelthen ikke er gearet til dåse hungrende danske afgifts turister der sætter en stor ære i at tømme Otto Pöetz Fleegaard for dåser, vin, chokolade osv.

Men jeg slog det hen og gav mig i stedet til at glæde mig over tyskernes fremragende evne til at køre på en motorvej, en glæde der kun blev endnu højere da Elbtunnel var passeret og E45/A7 bliver til 3 sporet betonmotorvej. Dette resulterede jo i at vi var i Soltau, ved Heide Park så tidligt at vi endnu ikke ku få vores nøgle til værelset. Så vi begav os ind i Soltau og takket være en opdateret TomTom blev vi ledt lige til den nærmeste købmand, hvor vi så kunne proviantere. Belært af tidligere ture har jeg nemlig fundet ud af at hoteller ikke er det rigtige sted at købe slik, chips og drikkevarer til at hygge med.

Vi vader på bedste turist manér ind i en PennyMarkt og køber følgende:

6x 0.5L Beck's pilsnere incl. pant.

1x 1.24 Coca Cola incl. pant.

2x 0.5 L sportsdrik ala Gatorade incl pant.

3x Pringells kartoffelchips (de burde snart lære at have Kim's på hylderne)

1x stor pose M&M's

1x Smarties sampak (200g i alt)

1x 300g Milka mælkechokolade

1x chilensk rødvin, med skruelåg (vigtig detalje når man bor på hotel)

Går til kassen, at betale 16 Euro..................jeg tænker HVAD ???? Hun må ha regnet forkert og tager min kvittering med. Men den var god nok, 16 Euro, altså 120 Danke kroner i runde tal. Det er jo altså, uden jeg har kontroleret det præcist, et pænt stykke under hvad de samme varer ville ha kostet i vores lokale Netto/Fakta/Aldi butik, ja jeg vil endda gå så langt at sige at jeg ville ha sluppet over det dobbelte for samme indkøb i vores lokale Netto.

MEN.....heller ikke det gir mig depressive tanker, billig kan alle danskere jo li !!! SÅ vi drager glade til Hotel Port Royal og får os installeret. Tager hul på en af de særdeles velsmagende OG billige Beck's pilsnere og betragter den dynger af læsestof som hotellet har lagt frem på bordet.

Jeg springer igang med en tysk avis, har desværre glemt hvilken, og nyder at jeg tilbage i slut firsern valgte at høre efter i ærværdige Karen Linderoth's tysktimer og derfor er ret habil i sproget. En overskrift med Danish Crown fanger min opmærksomhed. Artiklen beskriver hvordan de besværlige danske overenskomstforhandlinger indenfor slagteri området ser ud til at give flere tyske arbejdspladser, noget der jo i den grad glæder Herr und Frau Kaiser som begge har arbejdet på Danish Crowns tyske afdeling.

Her begynder de depressive tanker så at opstå....artiken beskriver hvorfor der er rigtig god grund til at køre de stakkels, men dog dødssømte grissebasser hele vejen til tyskerlandet for at slå dem ihjel dernede.

Jo grunden er såmænd at den tyske fabriksarbejder skal have 1/3 i løn.....straks tænker jeg på polske snydemedarbjdere der gennem skumle kontrakter får 22kr om dagen for at knokle løs, eller sådan beskriver min kones ildrøde fagblad det ihvertald. Men det viser sig nu at langt de fleste af arbejderne er ganske almindelige tyskere, der er glade for at sre koteletter op til en timeløn i omegnen af 60-65 kr kontra den danske som så efter lidt research ligger omkring 180-190kr i timen. Se det er jo noget en selvstændig som undertegnede kan forholde sig til.......det kræver ikke åreis af undervisning og erhverserfaring at se hvor det regnestykke bærer henad.

Pludselig kan jeg se at vi går en meget hård tid i møde her i Danmark, det er jo ikke Grækenland, Polen, Tjekkiet vi snakker om, nej det er Nordtyskland, et stenkast væk.

Artiklen bakkes op af en dansk artikkel jeg læste mandag formiddag i BT, BT snakker med en tysk afdelings leder hos Danish Crown og han ligger ikke skjul på at han tror alle arbejdspladserne er på vej derned og han løfter også sløret for at en tysk medarbejder slagter i snit 30 grise om året imod kun 15 hos en dansk Danish Crown medarbejder.....til det trdobbelte i løn

Så derfor endte påskeferien sgu med at jeg var lidt deprimeret over de dystre fremtidsudsigter. Det lader jo desværre til at vores politikkere,røde som blå bare sidder på hænderne og venter på at læsset vælter.

Hva tror du ????

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 18:18

Danmark ligger i den høje ende af lønninger, men det betyder også at vi konkurrence mæssigt ligger dårligt.

For at være konkurrence dygtig skal der ændres kolossalt på mange ting, med internettet bliver mange stillinger sendt til Indere, Ukrainere Thailændere, Kinesere osv.

Manuelt arbejde går til polakkere, tjekkere etc.

Samtidig med outsourcing, sker der også flere og flere automatiseringer, som fjerner stillinger.

Jeg er overbevidst om at 20-30 år, hvor olie pengene ikke strømmer ind og en stor bid af danske stillinger er outsourcet, flyttet automatiseret etc., har Danmark et stort stort problem.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:26

Tja - danskerne er nu verdens mest forgældede folkefærd, og der er skræmmende tal at læse for tiden. F.eks. disse: http://jp.dk/indland/article2023089.ece

Der har tidligere været en diskussion på Martins blog, hvor de dystre udsigter blev afvist som "forskrækket gammelmandssnak og dommedagsprofetier". Den er ret interessant - inkl. Martins videocast: http://thorborg.tv/k%C3%A6re-danmark-vagn-op.html

Hvad jeg tror? I store træk det samme som Martin: Danmark skal gennem en periode med reel fattigdom, før der kommer balance i tingene igen. Trist - og forhåbentlig tager jeg fejl!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:27

Lasse:

Jeg er overbevidst om at 20-30 år, hvor olie pengene ikke strømmer ind og en stor bid af danske stillinger er outsourcet, flyttet automatiseret etc., har Danmark et stort stort problem.

Allerede i 2020 har DK et mega problem! Der skal 40% af befolkningen brødføde 60%... Mission impossible!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:28

Thomas Rosenstand:

Hvad jeg tror? I store træk det samme som Martin: Danmark skal gennem en periode med reel fattigdom, før der kommer balance i tingene igen. Trist - og forhåbentlig tager jeg fejl!

Om det er direkte fattigdom, eller om det blot er 5 trin ned af stigen, er svært at sige, men der kommer til at ske ting og sager snart!

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 18:31

Hej Kim,

suboptimering for egen vindings skyld... sådan er det bare.

Hvis penge ikke var et problem/motivation her i verden, ville vi gøre RIGITIG mange ting anderledes... men det er det altså :(

Jeg støder ofte på lignende eksempler - og tænker præcist som dig... for helvede hvor er vi som race dumme...

Vi bekriger tilmed hinanden - og er der ingen grund, så digter vi nogle - mennesket er egentlig et dumt individ på mange måder... nu skal jeg ikke blive for kosmisk... tilbage til hardcore business :S ;)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 18:37

Fashion-Seller:

Lasse:

Allerede i 2020 har DK et mega problem! Der skal 40% af befolkningen brødføde 60%... Mission impossible!

For 2 år siden, læste jeg at med forventning at finde mere olie, vil vi stadig løbe tør for olie om 18-22 år.
Så det er cirka 2030, når olie pengene forsvinder, bliver et allerede mega problem i 2020 langt værre i 2030.

Men det er startet og i 2020 kan vi sammenligne 2000 ->2005 -> 2010-> 2015->2020 og konkludere vi er f*****

Desværre indses problemet ikke af størstedelen af Danmark.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 18:43

Danskerne er, over en bred kam, alt for forkælede. Vi vil have en masse penge udbetalt så vi kan få fladskærme, computere, ferier og en fed lejlighed eller et fedt hus. Omvendt gider vi ikke lave så meget, for vi har det egentlig meget godt. Vi har alt det vi behøver og behøver som sådan ikke stræbe efter meget mere.

Situationen er en helt anden stort set alle andre steder i verden. Her stræber folk efter mere. Et bedre liv, og dybest set de samme fordele og privilegier som vi i Danmark har nydt godt af i alt, alt for lang tid.

Prøv lige at smag på hvor absurd og uholdbart det er, at en tysk slagteriarbejder er tre gange så effektiv, og kun forlanger en tredjedel i løn? Hvordan skal man som seriøs virksomhedsejer siger nej tak til sådan et tilbud? Specielt hvis man som virksomhed konkurrerer globalt. Så kan man altså ikke vende det blinde øje til virkeligheden udenfor osteklokken.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:45

Nu kan jeg ikke lige huske hvilken overenskomst der lige kom i hus forleden (mener det var slagteriarbejderne), men selvom det så ud til lønnedgang endte det ud med en mindre lønstigning. 

Danskerne pisser i bukserne og meget snart bliver det rigtig koldt. 

Lad være med at tro vi selv kan vende det, lad være med at tro vi kan forandre os. NEJ det viser vi igen og igen vi ikke kan, og derfor ender den danske økonomi et sted.....lige lukt i helved. 

Så når det er sket, er dansken vågnet op til en ny hverdag og et andet verdensbilled også skal forandringen komme. 

Alt dette vil hverken den ene eller anden regering kunne ændre på, jeg håber bare snart det sker, så vil kan komme styrket ud i den anden ende.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:53

Vi er jo indtil videre enige......så forstår jeg simpelthen ikke at man ikke kan ændre det ??

Jeg vil personligt hellere tage en ordentlig lussing og så starte fra bunden, fremfor en 25 års periode hvor alt bare bliver ringere og ringere !!!!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)