Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tids registering for IT konsulent?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal starte som selvstændig IT konsulent her lige om lidt og vil i den forbindelse høre om nogen havde nogle gode råd og tips til tools, excel templates eller ligende til at holde styr på hvad du bruger tid på.

Jeg tænker her et tool hvor jeg kan lave udtræk til sidst på måneden når der skal sendes faktura afsted. Som konsulent er man jo typisk time betalt, hvorfor det er en god ide at kunne gå tilbage og se hvad man egentlig har brugt tiden på, hvis kunden skulle stille spørgsmål.

Jeg har arbejdet som konsulent i 4 år, så er vant til at skrive ned hvad jeg laver, men lige nu foregår det i et simpelt excel. Med mellemrum skriver jeg så de timer ind på forskellige projekter i et økonomi system.

Problemet er nu at jeg er én mand i mit eget firma og derfor ikke behøver et KÆMPE økonomi system, men bare noget simpelt og gerne gratis :)

På forhånd tak.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag et kig på Tasks. Det er ikke gratis, men billigt. De første 14 dage er dog gratis.

Og ja, det er mig der står bag. Men Tasks er netop bygget til folk som dig (og mig), og der er mange selvstændige konsulenter der bruger det hver dag til at registrere timer og fakturere disse.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Billings 3 til daglig, det er til Mac :)

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været rigtig glad for Freckle i den tid jeg har brugt det. Det findes på http://letsfreckle.com

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Qbus,

Du kunne også overveje at lave tidsregistreringen løbende i økonomisystem som kladde. Så undgår du at skulle overføre løbende. Nåja... så har jeg lige checket og Uffe's 'tasks' har integration med e-conomic.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uffe Fey:
Tag et kig på Tasks. Det er ikke gratis, men billigt. De første 14 dage er dog gratis.

Det ser da godt ud Uffe - ok 99,- per mdr alt er relativt for nogle ville dette være dyrt:)

Skal da lige prøve det af, dette kan nok ændre min holding :)

/allan

Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene ind til videre :)

Lige en ting, Mac er no go, så programmer til Mac kan ikke bruges :)

 

Jeg har også fundet det her som minder meget om Tasks.dk. Jeg kan dog bedre lide UI'en på det her lige umiddelbart: http://www.onlinelog.dk/

Nogen der har erfaringer med det?

Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Qbus,

Du kunne også overveje at lave tidsregistreringen løbende i økonomisystem som kladde. Så undgår du at skulle overføre løbende. Nåja... så har jeg lige checket og Uffe's 'tasks' har integration med e-conomic.

Hmm, altså jeg regner ikke med at jeg behøver et reelt "regnskabs system" for min lille biks her, eller er det mig der har misforstået noget? Jeg er helt ny på iværksætter scenen her, sååå...

 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DesignYOU:

Det ser da godt ud Uffe - ok 99,- per mdr alt er relativt for nogle ville dette være dyrt:)

Jeps.. alt er relativt. Betalingstjenester er ikke for alle, især når de ikke selv har erfaret hvad det kan gøre for dem! :)

For sandheden er at det jo er peanuts i forhold til den administrative tid man kan spare + den øgede faktureringsgrad, eftersom man jo pludselig bliver klar over meget tid man egentlig bruger på sine opgaver. Jeg har endnu til gode at høre fra en bruger som ikke har haft en aha-oplevelse i forhold til tidsforbruget - de fleste bruger en del mere tid end de selv tror. Det fører til underfakturering, hvilket igen fører til penge ud af vinduet..

Nå, men nok propaganda herfra :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uffe Fey:

For sandheden er at det jo er peanuts i forhold til den administrative tid man kan spare + den øgede faktureringsgrad, eftersom man jo pludselig bliver klar over meget tid man egentlig bruger på sine opgaver. Jeg har endnu til gode at høre fra en bruger som ikke har haft en aha-oplevelse i forhold til tidsforbruget - de fleste bruger en del mere tid end de selv tror. Det fører til underfakturering, hvilket igen fører til penge ud af vinduet..

Nå, men nok propaganda herfra :)

For en gangs skyld vil jeg anbefale en konkolegga, da det da helt klart ser ud til at Tasks er skræddersyet til at dække dit nuværende behov. Smile

Og så er der jo ingen grund til at vælge en større og dyrere løsning hos nogen af os andre.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)