Hej, jeg ved desværre ikke, om det er postet det rigtige sted, men jeg tager chancen. Jeg vil gerne høre: Hvornår skal man have en bestyrelse? er det et must at have, eller er det noget en virksomhed selv bestemmer? Måske der var en der kunne gøre noget mod min ekstreme uvidenhed på området? Ville glæde mig at høre fra dig :-) De bedste hilsener, Iryna |
Hej Iryna
Der er krav om en bestyrelse i et aktieselskab men i et anpartsselskab er det frivilligt.
Men uanset hvad er der så vidt jeg husker krav om at medarbejderne kan få en plads i bestyrelsen hvis virksomheden har over 35 medarbejdere, så der er et lille krumspring der.
Om det er noget du skal have i din virksomhed er helt op til dig selv, personligt er jeg meget glad for min bestyrelse med et par eksterne og tunge erhvervsfolk jeg kan bruge som sparringspartnere i de mere strategiske spørgsmål.
Så set fra min vinkel af, kan de penge det nu koster at drive en bestyrelse være givet ganske godt ud.
Du kan læse lidt mere om en bestyrelse her : http://www.startvaekst.dk/bestyrelse/0/4