Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad syntes du om ideen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg har lige købt domænet www.findevent.dk.
Grunden til at jeg har købt den er, at jeg vil bruge siden til at lave et event portal, hvor jeg vil prøve at samle alle (eller hvertfald de fleste) diskoteker, spillesteder, koncertarrangør m.m. i Silkeborg til at markedsfører deres events, koncerter, stand-up gennem findevent.dk.

Ideen er at Silkeborgenserne skal kunne komme ind på findevent.dk, og finde ud af hvad der sker i byen af koncerter, events, stand-up m.m.

Hjemmesiden er på vej til at blive lavet. Siden og designet bliver enkelt, og bruger venligt. Den vil indeholde en kalender hvor folk vil kunne via. søgning f.eks. på koncerter kunne se hvilke koncerter der kommer i byen i den nærmeste fremtid. Endvidere vil der være en nyhedsmail/sms tilmeldings del, hvor det er mening at folk skal tilmelde sig og få info om diverse koncerter og events i byen via mail og sms.

Meningen er, at det skal være gratis for arrangørerne, diskotekerne osv. at sætte deres events op på siden. Men når siden begynder at få en god trafik og et ret stabil besøgstal, så vil vi kunne tilbyde diskotekerne bannerplads til reklamer, og får deres events info sendt via. mail og sms, og den vej gennem begynde at tjene penge på længere sigt.

Grunden til at det hedder findevent.dk, og ikke noget som hentyder til Silkeborg kun, er at konceptet skal udvides til andre byer, vi har allerede nu Vejle i tankerne.

Inden siden bliver offentliggjort vil vi præsenterer siden, og konceptet til mulige samarbejdspartner, diskoteker, spillesteder osv. når vi så har gjort det, så vil vi præsenterer siden via radio konkurrencer, flyvers, plakater, facebook osv. og lave konkurrencer, hvor folk kan vinde billetter ved at tilmelde sig nyhedsmail/sms servicen osv. for at hurtigst muligt få trafik på siden, derefter vil vi kører reminder markedsføring for siden.

Hvad syntes i andre om ideen? tror i det er noget der vil kører rundt? har i forslag til markedsføring? evt. ideer til hvordan man kan tjene penge på siden på længere sigt?

Glæder mig til at hører hvad i syntes :)

Kenan Corbo

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:05

slet ingen med ideer, og kommentar til konceptet?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:25

Det lyder da som et meget godt koncept.. Jeg læste ikke lige alt hvad du skrev, men synes da også at det ville være en god ide hvis man kunne købe billetter eller adgang til disse events - evt på sms.

Derudover synes jeg at du skal udvide det til hele landet! Hvorfor ikke bare lade diskoteker osv. selv oprette sig på hjemmesiden og inden de kommer op på siden, så skal du godkende dem, så du ikke får nogen falske..

Hvis du kun begrænser det til Silkeborg, så tror jeg virkelig ikke på ideen..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:34

KennM:

Det lyder da som et meget godt koncept.. Jeg læste ikke lige alt hvad du skrev, men synes da også at det ville være en god ide hvis man kunne købe billetter eller adgang til disse events - evt på sms.

Derudover synes jeg at du skal udvide det til hele landet! Hvorfor ikke bare lade diskoteker osv. selv oprette sig på hjemmesiden og inden de kommer op på siden, så skal du godkende dem, så du ikke får nogen falske..

Tak for dit input :)

Ideen er også at ligeså stille og roligt udvide det til resten af landet, vi starter i Vejle og Silkeborg, da jeg selv bor i Silkeborg og den ene af mine partner bor i Vejle. Jeg tror også det bliver svært at overleve hvis siden kun henvender sig til Silkeborg. Meningen er at man skal klikke på www.findevent.dk og derfra vælge by, når man så har gjort det så skal man komme til siden, kun for den by og finde deres events.

Den med at diskotekerne, foreninger osv. selv skal oprette sig har jeg faktisk også tænkt på, for at spare arbejdet der og koncentrer sig om markedsføring.

Det med at man via. siden skal kunne købe billetter, er også tænkt, skal snart have sendt konceptet til billetten.dk og silkeborgbiletten.dk og se hvad de siger :)

Konceptet er set i Silkeborg her: http://www.silkeborg.dk/default.asp?o=31 og jeg har på fornemmelsen at det ikke rigtigt bliver brugt, derfor har jeg reminder markedsføring i tankerne, så folk lige bliver husket på at siden stadig eksister :D

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:42

Jeg har en ide om at jeg gerne vil præciserer målgruppen lidt bedre, f.eks. så siden henvender sig til unge 15-30 årige. i stedet for at skyde for bredt. Hvad siger i?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

KennM:

Det kan godt være du ikke nåede så langt, men der står at der er planer om at udvide servicen. :-)

Du snakker meget om diskoteker, og jeg tænker derfor straks på dkbn.dk. De har en ret god liste over de forskellige diskoteker med info omkring dem og nogen af dem opretter også deres events derinde, men ikke særlig mange. Jeg tror at du med god nytte kan stjæle et par af deres ideer osv. :)

Derudover tror jeg ikke du skal køre med ét bestemt layout på siden, da du favner om kunder i mange forskellige aldersklasser. Jeg synes du skal have forskellig layout til forskellige aldersklasser, altså unge der søger efter det fedeste event til weekenden eller ældre folk der søger efter det næste skuespil af Ludvig Holberg. Ellers kunne du ordne det efter forskellige kategorier, og lave et design til diskoteker og et til teatre. Tror det ville fange flere. Derudover synes jeg det er fedt du går efter et let overskueligt og brugervenligt design. Denne slags hjemmesider har det med at blive så indviklede at man "bouncer" når man ser forsiden.

Jeg synes helt klart også at du skal udvide til større områder, som du siger du vil. Det lyder som om du gerne vil ind på diskotekerne, så er København og Århus da rimeligt oplagte er de ikke?

Jeg ville nok starte med at indsnævre det lidt, så man ikke kommer til at favne for bredt og miste alt på det. Hvis der er for mange forstyrrende elementer, gider man da ikke bruge sitet. Hvis man fx søger på diskoteker behøver man ikke hele tiden at blive gjort opmærksom på at der er en masse gode koncerter i næste uge og teateret optræder med store navne i weekenden. Du har sikkert allerede tænkt på dette, men det var bare lige en tanke :-)

Håber min tankerække kan hjælpe dig lidt videre i processen.

Nyd den sidste dag i påsken !

DBH Mathias Bak

EDIT: Lige en ting til. Intet diskotek gider da at oprette sig selv til at starte med. Det er der jo ingen ide i for dem. Du bliver nødt til at starte det op, og derefter kan de komme af sig selv når de kan se en fordel i det.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 13:55

Hej med dig :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:57

Mathias Bak:

KennM:

Det kan godt være du ikke nåede så langt, men der står at der er planer om at udvide servicen. :-)

Du snakker meget om diskoteker, og jeg tænker derfor straks på dkbn.dk. De har en ret god liste over de forskellige diskoteker med info omkring dem og nogen af dem opretter også deres events derinde, men ikke særlig mange. Jeg tror at du med god nytte kan stjæle et par af deres ideer osv. :)

Derudover tror jeg ikke du skal køre med ét bestemt layout på siden, da du favner om kunder i mange forskellige aldersklasser. Jeg synes du skal have forskellig layout til forskellige aldersklasser, altså unge der søger efter det fedeste event til weekenden eller ældre folk der søger efter det næste skuespil af Ludvig Holberg. Ellers kunne du ordne det efter forskellige kategorier, og lave et design til diskoteker og et til teatre. Tror det ville fange flere. Derudover synes jeg det er fedt du går efter et let overskueligt og brugervenligt design. Denne slags hjemmesider har det med at blive så indviklede at man "bouncer" når man ser forsiden.

Jeg synes helt klart også at du skal udvide til større områder, som du siger du vil. Det lyder som om du gerne vil ind på diskotekerne, så er København og Århus da rimeligt oplagte er de ikke?

Jeg ville nok starte med at indsnævre det lidt, så man ikke kommer til at favne for bredt og miste alt på det. Hvis der er for mange forstyrrende elementer, gider man da ikke bruge sitet. Hvis man fx søger på diskoteker behøver man ikke hele tiden at blive gjort opmærksom på at der er en masse gode koncerter i næste uge og teateret optræder med store navne i weekenden. Du har sikkert allerede tænkt på dette, men det var bare lige en tanke :-)

Håber min tankerække kan hjælpe dig lidt videre i processen.

Nyd den sidste dag i påsken !

DBH Mathias Bak

EDIT: Lige en ting til. Intet diskotek gider da at oprette sig selv til at starte med. Det er der jo ingen ide i for dem. Du bliver nødt til at starte det op, og derefter kan de komme af sig selv når de kan se en fordel i det.

Hej Mathias!

Jeg takker rigtig mange gange for dit input, det hjælper lidt på tankerne og ideen :)

Ideen er ikke at jeg skal lave en ny dkbn og sådan nogle sider, jeg vil gerne lave en side hvor folk med det samme via. en menu kan finde ud af hvad der sker i byen. i menuen skal de kunne vælger mellem koncerter, diskoteker, stand-up osv. Jeg ønsker ikke kun at satse på diskoteker, men derfor vil jeg også dele det op så man f.eks. via. søgning ikke finder blandet både diskoteks events og koncerter med i musikhuset feks. ideen er at folk skal selv vælge om de vil til koncert med Nik & Jay eller til koncert på diskoteket med Johnson næste weekend. På den måde dele det op, kan du følge mig?

Grunden til at jeg har valgt at lave dette site er fordi jeg har i flere år beskæftiget mig med musiker, koncertanholdelser osv. og Hvis jeg selv skulle til koncert og hører noget musik, så syntes jeg det var træls at jeg skulle søge på 10 forskellige sider og deres kalender for hvad fanden der sker i byen. Derfor vil jeg samle tingene under "samme tag" så det bliver mere enkelt for folk at finde ud af hvad der sker i byen.

God Påske til dig også :)

Kenan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41

Jeg er med på at du ikke prøver at lavet et nyt dkbn, men prøv at se denne side http://dkbn.dk/UI/Forms/Users/Discos/Overview.aspx?ref=menu. Her finder jeg i hvert fald ud af hvor jeg skal i byen. Det var bare ment som at du måske kunne få nogle ideer af at kigge på denne side. Jeg tror det er svært at finde den rigtige markedsføringsform, men jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med projektet !

Håber det bliver nationwide, så jeg også kan bruge det xD

// Mathias Bak

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)