Jeg har i dag fulgt en "live" udsendelse på nettet og er imponeret over ideen, men også imponeret over og nysgerrig på selve set-uppet, så dét har jeg lidt spørgsmål til. Link: Ideen: Spørgsmålene: Og så ... op med armene igen!! ;-) Anette
|
Hej Anette
Ja jeg har hørt om det. Det lyder vildt :-) Og der er vidst ikke meget tvivl om det bliver fremtiden i mediekommuniation. Nok først rigtig stort om 5-6-7 år, men det skal nok komme.
Jeg kunne for eksempel i fremtiden, sætte mig ved dit kitchen-table her LIGE NU i denne snak, og tale med dig på den måde. Og koblet sammmen med sociale medier, så kan det netop blive det der får Google til at miste deres dominans, da folk hellere vil se videoer og møde deres venner og virksomheder på Facebook og Twitter. Men nu har Google allerede købt Youtube, og deres nye søgemaskine tager også meget mere højde for videoer og socialnetværk i deres søgninger. De ved godt hvor vinden blæser hen.
Bagsiden er så at det få folk til at tilbringe endnu mere tid på pc`en (eller internettv`et) i fremtiden, med manglende fysisk kontakt mennesker imellem. Det er også muligt at en global finanskrise over længere tid vil gøre , at folk IKKE vil bruge så meget tid ved pc `en, men har mere brug for ægte kontakt. Det vil tiden vise.
Og jo jeg ved godt at man bare kombinere pc tid og ægte kontakt tid, men pc tidsforbruget stiger år for år, og det synes jeg personligt er ærgeligt. Men har også sine fordele