Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sociale medier og webtv, hvor svært kan dét være..??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag fulgt en "live" udsendelse på nettet og er imponeret over ideen, men også imponeret over og nysgerrig på selve set-uppet, så dét har jeg lidt spørgsmål til.

Link:
http://www.thekitchentable.tv/
De sender ikke "live" nu. Det var et forsøg - eller i hvertfald en premiere. 200-250 mennesker lurede med som mig - fra forskellige steder i verden.

Ideen:
Mange vil nok være enige i at man taler så godt sammen over et køkken/spise-bord. Hvis man skal debattere nogle af de store globale spørgsmål, så kunne dét jo være et fint udgangspunkt.
Med dén grundtanke inviterede en, der hedder Paul, en hulens masse mennesker til "The Kitchen Table". OG så inviterede han også lige resten af verden med via twitter og facebook... plus et par kamerafolk osv.
For hver halve time kom et hovedemne, som skulle kommenteres. De fysisk tilstedeværende kunne så, ud fra emne, vurdere om de blot ville være lyttere i baggrunden, eller træde frem og sætte sig ved "The Kitchen Table". Og ved bordet gik så den interessante snak. 7 timers "livetv" !

Mine fordele var: jeg kunne følge med ved blot at lytte, jeg kunne også vælge at SE de mennesker der talte. Jeg fik fin varians på grund af emnerne, og de skiftende talere omkring bordet. Det spændende var at jeg OGSÅ kunne følge med i alle mulige menneskers kommentarer, som man kunne sende via twitter eller facebook. Og så kunne jeg endda opleve at nogle af disse kommentarer blev draget med ind i debatten ved bordet.
Det var ret fantastisk. Og det ER kun fordi jeg lige måtte bringe det her på banen på Amino, at jeg ikke længere har armene oppe!! :-)

Spørgsmålene:
Kender i til det her brug? Hørt om det? Nemt at etablere? Findes det måske ligefrem "fix und fertig" somehow? Hvis det bruges andre steder - så hvor? Hvad synes I? Er det fx fremtidens undervisning af multitaskende børn og unge? Fremtidens Amino-event måske??

Min nysgerrighed kommer af at jeg kan se det her anvendt i mange andre event-sammenhænge...

Og så ... op med armene igen!! ;-)

Anette

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:51

Hej Anette

Ja jeg har hørt om det. Det lyder vildt :-) Og der er vidst ikke meget tvivl om det bliver fremtiden i mediekommuniation. Nok først rigtig stort om 5-6-7 år, men det skal nok komme.

Jeg kunne for eksempel i fremtiden, sætte mig ved dit kitchen-table her LIGE NU i denne snak, og tale med dig på den måde. Og koblet sammmen med sociale medier, så kan det netop blive det der får Google til at miste deres dominans, da folk hellere vil se videoer og møde deres venner og virksomheder på Facebook og Twitter. Men nu har Google allerede købt Youtube, og deres nye søgemaskine tager også meget mere højde for videoer og socialnetværk i deres søgninger. De ved godt hvor vinden blæser hen.

Bagsiden er så at det få folk til at tilbringe endnu mere tid på pc`en (eller internettv`et) i fremtiden, med manglende fysisk kontakt mennesker imellem. Det er også muligt at en global finanskrise over længere tid vil gøre , at folk IKKE vil bruge så meget tid ved pc `en, men har mere brug for ægte kontakt. Det vil tiden vise.

Og jo jeg ved godt at man bare kombinere pc tid og ægte kontakt tid, men pc tidsforbruget stiger år for år, og det synes jeg personligt er ærgeligt. Men har også sine fordele

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:18

Hej Anette,

Det lyder som en helt vild fed ide. Jeg har dog ikke hørt om det før i det omfang. Der er helt sikkert en masse potentiale i konceptet.

Men rent teknisk er det vel ikke så besværligt at etablere - det handler vel bare om videostreaming over nettet :-)

Jeg har hørt, at man i australien har kørt nogen forsøg med undervisning over nettet - det er ved at være nogen år siden, men jeg mener jeg så det i en DR Dokumentar. Konceptet dengang var at læreren sad med et webcam som blev streamet til alle "ungerne" som så kunne skrive til læreren gennem en tekst chat...

At twitter bruges under større konferancer er vidst også mere og mere almindeligt.

Jimi Hove:

Det er også muligt at en global finanskrise over længere tid vil gøre , at folk IKKE vil bruge så meget tid ved pc `en, men har mere brug for ægte kontakt.

@Jimi Hove: Det statement får mig til at tænke på den professor der fornyligt proklamerede at facebook var skyld i et øget antal gonorétilfælde i Skotland :D 

Det er dog ikke helt ved siden af, at finanskrisen kan sænke det gennemsnitlige computertidsforbrug for folk i den vestligeverden. Det er normalt, at folk i en "krise"/usikkersituation søger mod sikkergrund - det vil sige, at man tager mindre risici generelt. Derfor er det ikke utænkeligt at traditionelle værdier, som for eksempel familien, vil genindtage en mere centralplads end den har i dag og derved stjæle tid, som førhen blev brugt foran computeren.

Skal vi fortsætte ud af tangenten, så kan det også medføre, at der bliver mere action hjemme på sengelagenerne. Det var jo det der skete i Danmark under 2. verdenskrig - i løbet af årene 1940 til 1945 steg antallet af levendefødte børn pr år fra ca 70.000 til 95.000...

Undskyld offtopic - men jeg fandt det ret underholdende ;-)

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 01:48

Det er bestemt ikke noget nyt, Chris Pirillo bruger det f.eks. i stor stil.

Chris er en vaskeægte nørd, som bringer alle mulige og umulige emner op, i hans Live streams, hvor man kan deltage aktivt i en chat som ligger ifb. med hans broadcasts.

Han gør stort brug af Youtube, Twitter og Facebook.

Her er hans side: Chris Pirillo og her er hans Youtube profil, hvor man kan se nogle af hans broadcasts, hvilket gi´r et godt indblik i hvad jeg fabler om: Chris@Youtube

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 01:59

Fælles for Thekitchentable.tv og Pirillo, er at de begge bruger USTREAM.tv til at broadcaste med. Justin.tv er ligesom USTREAM benyttet til lign. broadcasting.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:06

Tusinde tak for jeres kommentarer... fra Google og gonoré til USTREAM.tv og Pirillo!

Jeg er blevet klogere og deler i dag følgeskab af Pirillos twitteri med 79.192 andre Smile

Hilsen Anette

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)