Jeg sad forleden på facebook og søgte efter ideer til markedsføring af mit Ida Tin Foredrag i Århus om 8 dage, og der kom en af mine venner med en ret god reklametekst. Efter at have tænkt lidt over den, tog ideen form, og det hele endte med at jeg igår stod klar i gågaden i Århus med telt, dampingblus og hjemmelavet skilt. Det var en fantastisk eye-catcher og samtalestarter, da mange mennesker ville høre om Ida rent faktisk sov i teltet. Andre ville høre hvad hun var for en, hvor hun havde rejst, hvilken type iværksætter hun er og hvad de ellers kunne finde på. Ja, selv dem som prøvede at virke ligeglade kiggede alligevel ud af øjenkrogen for at læse hvad der stod på skiltet. Jeg fik snakket med rigtigt mange mennesker, og fik solgt nogle billetter. Så fra at være ved at gå lidt død i det på grund af et billetsalg der ikke gik helt som jeg håbede, er der nu igen masser af energi, og det er fedt at få gode tilbagemeldinger fra ca alle der stoppede op. Eneste negative ting var at jeg ikke kunne få campingblusset til at ramme den rigtige temperatur til at lave pølser, det havde ellers været prikken over i'et hvis de havde stået der ved siden af og stegt. Nå ja, så kunne teksten på skiltet have været en kende bedre, da nogle forbandt eventyr med HC Andersen og ikke oplevelser og rejser. Men som sagt var det en mægtig dag.
|
Meget alternativ måde og få kunder ;-) Men det virkede og så er det jo super
Hvordan er det med tilladelser til at være i gågaden ? Er det nemt nok og få igennem
Mikkel