Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisændring på websiden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål omkring lovgivning af følgende...

Et produkt står på en hjemmeside til 999,-. Varen er ikke på lager, men man lægger alligevel en bestilling på produktet. Forhandler hæver prisen, da det er en fejl at den står til 999,-. Rigtig skulle prisen være 1.799,- så forhandler afviser ordren.

Mit spørgsmål til Jer, er om forhandler kan tillade sig dette, og om det er ok i henhold til lovgivningen? Hvad siger I?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:10

Hej Anders,

mange webshops har i deres handelsbetingelser en pasus om at en aftale først er gældende når der fremsendes en ordrebekræftelse.

(aftalen anses først for indgået efter fremsendelse af ordrebekræftelse e.lign.)

Så kig lige på handelsbetingelserne- og se hvornår aftalen gælder fra.

JH

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 12:15

Hej Jan

Ja, har godt kigget der, og der står også at de kan annullere ordren, hvis prisen stiger i mellemtiden. Men mit spørgsmål var bare om det er lovligt i henhold til loven?

Burde virksomheden ikke skulle gøre det mere synligt at prisen kan variere? For at gøre det hele lidt lettere, så drejer det sig om at jeg har set et grafikkort jeg skal bruge.

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=393333&SamleMenuID=&gruppe=1001&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=ASUSTeKCOMPUTER&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=EDBpriser

Det står til 1.025,49,- og de fleste andre steder står det til 1.899,- Det er dog ikke på lager, men har lagt en bestilling på det alligevel.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)