Jeg står og skal afgive et tilbud på et kommende projekt til en kunde. Jeg har ingen virksomhed eller noget og kommer til at udvikle dette projekt ved siden af mit faste arbejde.
Da jeg ikke er momregistreret, så opgiver jeg vel bare beløbet for opgaven uden moms. Og der er vel ingen problemer i, at når opgaven engang er færdig at jeg så ber' jeg dem om at overført beløbet til min bankkonto. Så skal jeg vel bare selv opgive beløbet til SKAT?
Vi snakker nok et beløb i størrelsesordenen af 30.000 - 40.000 kr.
Af det beløb regner jeg med at 10.000 - 15.000 kr går til noget outsourcing.
Hvordan foregår det ligepræcis med opgivelse af sådan et beløb? Er det når året er omme at SKAT trækker en %-sats fra det beløb jeg har opgivet?
De penge jeg vælger at outsource, de kommer jo ikke til at stå på min konto når året er omme?? Det er måske et dumt spørgsmål - men skal jeg også betale SKAT af de penge jeg bruger på at outsource?
Så dvs. at jeg i princippet ikke skal gøre noget? Eller skal både kunden og jeg selv indberette min indtægt?
Så dvs. når jeg sender et tilbud ud på 45.000 kr og når til den sidste fase og skal have udbetalt det aftalte beløb - så overfører kunden de 45.000 kr. men jeg skal så samtidig gøre kunden opmærksom på at eksempelvis 15.000 kr. går til eksterne udgifter og at de så skal indberette 30.000 kr?