Jeg er igang med at skrive en bacheloropgave i marketing, og i den forbindelse har jeg udarbejdet et spørgeskema, som jeg er i fuld gang med at indsamle svar fra. Problemet er bare, at jeg mangler nogle personer at svare, og derfor skriver jeg til jer!
Det ville være en kæmpe hjælp for mig, hvis I har 2-3 minutter til lige at svare på spørgeskemaet som I kommer til ved at følge nedenstående link.
Du skulle måske lige nævne at det drejer sig om en undersøgelse af motorvejs restauranter. Man tænker at man skal svare på spørgsmål omkring marketing, men man får istedet spørgsmål omkring ens brug af motorvejsrestauranter.
Det var som sådan bevidst, da vi gerne også vil have folk som ikke benytter motorvejsrestauranter med i undersøgelsen, og de vil måske være tilbøjelige til at skippe undersøgelsen hvis emnet ikke interesserede dem eller de ingen erfaring havde med emnet. Er dog enig i, at det burde stå i indledningen, og det bliver fixet hurtigst muligt :)
Du skulle måske lige nævne at det drejer sig om en undersøgelse af motorvejs restauranter. Man tænker at man skal svare på spørgsmål omkring marketing, men man får istedet spørgsmål omkring ens brug af motorvejsrestauranter.
Nu har jeg ikke lige set spørgeskemaet endnu, men min umiddelbare tanke er om sådan en motorvejsresturant i det hele taget skal markedsføres? "Kære skat - lad mig invitere dig på middag på den her nye motorvejsresturant jeg så en reklame for" Nej vel ;-)
Langt de fleste af kunderne kommer jo netop af sig selv. Der er selvfølgelig pendlere på en strækning som man måske kunne fastholde via et eller andet loyalitetsprogram/rabatordning eller lignende.
Min næste tanke er at der sådan nogen steder ofte serveres lortemad. Min egen terori er at det skyldes at darvins lov omhandlende at det bedste pizzaria overlever er sat ud af kraft. Kunderne der kommer i morgen kender nemlig ikke menuen - og har for en stor dels vedkommende ikke været på resturanten før og kommer ikke igen uanset om maden er god eller dårlig.
Et franchisekonsept disse steder må være vejen frem - du ved hvad du får på en Macdonaldsresturant, du ved hvad du får hos Subway. Hos en noname motorvejsresturant ved du også at indehaveren højest sandsynlig vil tjene mest muligt ved at anvende billige råvarer og sælge den til en høj pris = dyr lortemad.
Så en provokerende konklusion kunne være at droppe markedsføringen fuldstændigt og i stedet betale for et kendt franchisekoncept - Subway eller Macdonalds. Din kundegruppe er ny i morgen så enhver reklame for netop din motorvejsresturant ville være spildt.
Held og lykke med bacheloropgaven
Håber ikke ovenstående
Held og lykke med opgaven
Hos en noname motorvejsresturant ved du også at indehaveren højest sandsynlig vil tjene mest muligt ved at anvende billige råvarer og sælge den til en høj pris = dyr lortemad.
Så en provokerende konklusion kunne være at droppe markedsføringen fuldstændigt og i stedet betale for et kendt franchisekoncept - Subway eller Macdonalds.
Tror du har helt ret. De noname-restauranter jeg har været på langs motorvejene har i hvert fald mindet en tankegang, hvor man har taget et pizzarias grillmenu og smækket 20% oveni prisen.
Efter at have kørt 15.000 km mellem Aalborg og Nordborg (gæt selv virksomheden) det sidste halve år, vil jeg dog nærmere sige at Monarch er navnet. De servere i mine øjne noget mere solidt mad end SubWay og McD. Googler du "motorvejsrestauranter" kommer de da også som nummer ét ;)
Mange tak for svarerne, og nye brugere som ser denne tråd må meget gerne svare på spørgeskemaet da vi stadig mangler respondenter. Selve spørgeskemaet lukker vi ned tirsdag :)
Jeg giver lige et bedre svar på de fine diskussioner, som er kommet i tråden når jeg har bedre tid.