Jeg gør selv det at jeg går ind i editoren og redigerer engelske tekster/ord til dansk. Under Udseende - Editor.
Så kan du gå alle filerne igennem og kigge efter ord som Comment, post etc.
Fx kan du finde en streng der heder <span class="right mini-add-comment"><a href="#respond"><?php _e('Tilføj kommentarer', TDOMAIN);?></a></span></div>
Der har jeg så ændret Add comment til Tilføj kommentar. Man skal selvfølgelig ikke ændre koden, men det der står i de 'text' kan du sagtens ændre selv. Hvis du kigger lidt efter det er det ret tydeligt hvad du skal ændre, da text der vises på siden altid vil stå med Stort, database kald og andet ikke vil stå med stort fx.
Nogen der har erfaring med at oversætte WordPress tema ?
Jep, det gør jeg forholdsvis ofte, og folk betaler mig også for det. Så hvis du ikke selv gider, er dét en mulighed - ellers er det nu ret overkommeligt at gøre selv. Det er jo bare at åbne themefilerne i en teksteditor og så starte fra en ende af.
Det eneste der kan volde rigtige problemer at få datoer, måneder og tidspunkter vist i dansk format (og sprog), hvilket ufatteligt mange danske blogs "glemmer". Dertil har jeg dog nogle kodesnippets, men det kræver at man laver lidt om i templatekoden.
POEdit er kun anvendelig hvis themet benytter de indbyggede lokaliseringsfunktioner til tekststrenge (fx _e() eller __()). Det er der rigtig mange themes der IKKE gør.
Det er nu ikke altid så nemt. Det afhænger fuldstændig af hvilke sprogpakker der er installeret på serveren hos webhotellet og hvilken platform der er tale om.