Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er endnu én som har fulgt med på side linjen, men er nu nået til at jeg selv behøver noget hjælp.

Jeg står nu og mangler noget finansiering til opstart af lager til engro-salg.

Mine svigerforældre ville gerne låne mig de første 150.000, og jeg ville så låne de sidste 400.000 i banken.

Men tager banken de 150.000 som sikring for lånet? (altså har dem til lånet er betalt ud).

Eller siger de at man "bare" har noget egen kapital med ind.

Ved ikke om I helt forstår, men primær går spørgsmålet ud på, hvordan de sikre deres penge.....??!

Venlig hilsen Aeileeng

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:06
De 150.000 kr. er vel en del af den investering du skal foretage så dem kan banken jo ikke tage som pant for lånet ligesom at de ikke kan tage pant i de penge du låner af dem. Varelageret m.v. vil de formentlig ikke tage pant i.

Ved ikke om I helt forstår, men primær går spørgsmålet ud på, hvordan de sikre deres penge.....??!

Det er jo lige præcist det der er problemet fra bankens side. At de reelt set ikke har nogen sikkerhed hvis du kommer og vil låne pengene på dit glatte ansigt uden at kunne stille andre friværdier som sikkerhed.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:59

Hej Leeng,

Banken tager naturligvis ikke dine 150.000 kr. blot for at låne dig 400.000 kr.

Faktisk vil banken være mere villig til at låne dig penge, når du kan vise, du selv allerede har 150.000 kr.

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:30
Hej

Tak for svarene.

Jeg har så aftalt tid med banken på fredag. De ved at mine svigerforældre ville skyde penge i det, men gør det nogen forskel hvis pengene ikke står der eller er det bedst at de står på min konto fredag?

Aeileeng

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:44

Det gør ikke den store forskel om de lige er der på fredag eller ej, men de vil nok gerne se pengene gå ind før de autoriserer et evt. lån...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)