Hej Jeg er endnu én som har fulgt med på side linjen, men er nu nået til at jeg selv behøver noget hjælp. Jeg står nu og mangler noget finansiering til opstart af lager til engro-salg. Mine svigerforældre ville gerne låne mig de første 150.000, og jeg ville så låne de sidste 400.000 i banken. Men tager banken de 150.000 som sikring for lånet? (altså har dem til lånet er betalt ud). Eller siger de at man "bare" har noget egen kapital med ind. Ved ikke om I helt forstår, men primær går spørgsmålet ud på, hvordan de sikre deres penge.....??! Venlig hilsen Aeileeng |
De 150.000 kr. er vel en del af den investering du skal foretage så dem kan banken jo ikke tage som pant for lånet ligesom at de ikke kan tage pant i de penge du låner af dem. Varelageret m.v. vil de formentlig ikke tage pant i.
Ved ikke om I helt forstår, men primær går spørgsmålet ud på, hvordan de sikre deres penge.....??!
Det er jo lige præcist det der er problemet fra bankens side. At de reelt set ikke har nogen sikkerhed hvis du kommer og vil låne pengene på dit glatte ansigt uden at kunne stille andre friværdier som sikkerhed.