Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høflighed kommer man længst med. Også på Amino!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror muligvis du har misforstået min ide hvad angik håndværkere. Jeg mente ikke de hænger på gadehjørnet, men at deres forretninger er somregel meget lokale og du finder dem (forretningerne) på gadehjørnet ;-) En stor del af min omgangskreds er håndværkere, og jeg intet ondt at sige om noget af dem, eller andre mennesker pga deres job.

Og du har da fuldstændigt ret i at der er masser af håndværkere der tjener kassen, kender nu ikke lige noget med 2-300mill, men det så hvad det er..

Men glad for vi fandt frem til at jeg muligvis skulle have uddybet min tekst lidt nærmere så vi slap for den negative tone i debatten, da jeg ikke mente noget negativt om håndværkere eller andre...  ;-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:42

Super :-)

Det nogle jeg kender(dog ikke sådan helt personligt, men igennem mit ejendomsservice firma) der startede med at renovere ejendomme og så sælge dem. Mange, mange år senere har de så fået en lille mønt på kistebunden :-)

Og ja nu forstår jeg hvad du mener

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 12:24

Jeg synes tonen generelt er meget pæn herinde.

Jeg har ikke oplevet det du hentyder til, Kenny...

For mig har og er Amino et godt sted - hvor jeg kan få lov til at hjælpe en masse mennesker - ligesom de hjælper mig.

De Amino'er jeg arbejder sammen med IRL i dag, er også lige så søde offline som online...

Men naturligvis er der altid nogle, der ikke er som de fleste - dem har jeg nok bare ikke ramlet ind i endnu :)

Fortsat god dag til alle :) 

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:41

Der er stor forskel på kommunikationsformen i 'skrevet brev', emails og fora.

Breve på papir (de få jeg skriver) indeholder næsten altid høflighedfraserne, og dem forventer jeg også af mine samarbejdspartnere. Det er jo ikke noget problem at skrive mvh og lade en Word-makro omsætte det til en fuld signatur, vel?

På samme måde med email, hvor jeg har fuld signatur og høflig tiltaleform på den første mail. Svarer jeg på en mail til i forvejen kendt person nøjes jeg dog næsten altid med en væsentlig kortere "/ellegaard, pc-manden ApS". Der er jo ingen grund til at fylde så mange overflødige bits i kommunikationen.

Endelig fora som Amino. Her skriver jeg ALDRIG mvh eller tilsvarende. Min signatur står til venstre for mit indlæg og der bør ikke være behov for mere. Tiltaleformen er som oftest unødvendig, da det meste vil være et alle-kald. Er noget rettet mod en bestemt indlægsskriver bruger jeg den elektroniske version "@brugernavn".

Der er forskel på kommunikation, og det er vigtigt at være opmærksom på. Der er sågar forskelle på hvem vi kommunikere med, for modtagerens modtagelse af kommunikationen indvirker jo også på vores egen måde at kommunikere på.

Man kan vælge at tilpasse sin kommunikation til modtageren - eller man kan vælge at være ligeglad og lade være. Men at tro at det ikke har nogen betydning modtagerens opfattelse af personen bag, det er altså naivt!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)