Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høflighed kommer man længst med. Også på Amino!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ZenTailor.Net:
Tror jeg fra nu tager standpunktet at hvis folk ikke kan tale pænt skal de bare ikke svares.

Fordi de ikke skriver 'Mvh'?  Get over it!

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 17:12

Jeg har det sådan lidt, at folk der ikke engang kan skrive under med deres eget/rigtige navn, nok ikke er oprigtig interesseret. Hvis man virkelig gerne vil have en kontakt skriver man under med sit navn. Hvor skulle jeg ellers have chancen for at vide, hvem personen er?

Og så er det bare generel høflighed at slutte af med at ønske god dag. Jeg kan godt lide, at der kommer lidt personlighed ind i beskeden. Også selvom det er en fremmed jeg skriver med. At jeg skriver noget høfligt, er mit håb om at det genererer en god tone hele vejen igennem korrespondancen. Hvis folk ikke gengælder den, ja så er det bare deres problem.

Man er selv ude om det, hvis man ikke præsenterer sig ordentlig og afslutter en besked med et smil.

:-) Dorthe

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:29

Det handler om at skabe en ramme der indbyder til markedsføring, til at hjælpe, til at skabe et sted vi alle iværksættere kan hjælpe hinanden, og så kan du sige at det er lige meget, men hvis du ikke engang kan skrive en mail herinde i fornuftig tone, vil jeg godt vædde på du ikke har mange kunder der kommer 2 gange, for høflighed skal komme først ellers er det umuligt at komme videre i livet end som håndværkeren på hjørnet der er tilfreds bare huslejen er betalt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:31

i Må alle have en super god iværksættere dag med masser af energi  og gejst i , solen skinner pigerne smiler , for jeg smiler når jeg kigger Smile Wink

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:40

ZenTailor,

Dine antagelser om mig og hvordan verden hænger sammen fortjener vist ikke noget svar. Du har skrevet godt 20 indlæg og forventer nu, at brugerne på et debatforum skal opføre sig som du ønsker - ellers vil du ignorere dem. Lad det være sagt med det samme, at jeg er mindre sart overfor form end de fleste, men hvis man - som du - ønsker at promovere 'høflighed' som værdi, så burde du gå foran med eksemplets magt mens du accepterer andre gør noget andet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Skrevet kl. 18:59

Hej Jesper.

Du har fuldstændigt ret. Man skal gøre gøre samme, som man man ber andre om. Jeg accepterer fuldt ud at folk gør som de har lyst til, det er for så vidt heller ikke et problem for mig personligt på den måde at jeg sidder og bliver stødt eller lign hvis ikke en person skriver mvh eller hav en god dag eller hvad det nu kan være. Det handler mere om jeg er overrasket over at folk som der er tvunget til at (for de fleste ihvertilfald)  leve af andre mennesker, da de fleste fag er, til dels, service fag der kræver en smule medmenneskelighed, omtanke og lign. Hvis man ikke engang kan overskue at være en smule høflig herinde, hvordan kan man så oversue det i en stresset hverdag med tryk på overfor kunder, utallige mail osv.. Det er det der undrer mig. Jeg har intet negativt at sige om dig eller andre, blot det faktum at det overrasker mig at stort set alle ikke tænker over sådanne ting når de selvsamme mennesker gerne vil kravle op af den sociale og økonomiske rangstige.

Men du har ret. Og jeg prøver. Jeg sætter mig dog ikke til doms overfor andre, er bare irreteret over at man kan kontakte andre mennesker uden den mindste smule omtanke.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:03

ZenTailor.Net:
ørst ellers er det umuligt at komme videre i livet end som håndværkeren på hjørnet der er tilfreds bare huslejen er betalt.

..fordi sådan er alle håndværkere jo. Drop nu din Emma Gad og kig indad i stedet. Det rykker

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Skrevet kl. 19:49

Nu brugte jeg analogien med håndværkere i meget bred forstand. Jeg mener ikke på nogen måde der er noget i vejen med at være håndværker, så du kal ikke føle dig stødt i så fald. Jeg brugte håndværkere pga de ofte er meget lokalt anlagt, hvorimod mange internet baserede forretninger som de fleste ne der skyder op idag er målrettet langt bredere, og derfor passede den perfekt ind.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at kikke indad da jeg ikke mener jeg har sagt noget negativt om nogen. Jeg prøver at finde ud af et svar ang høflighed..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Hej

Jeg kan da tilslutte mig, at det er fløjtende ligegyldigt med høflighedsfraserne for mit vedkommende, men dog ikke mere end, at jeg altid skriver "Med venlig hilse", "Hilsen" og en gang imellem "De bedste hilsener", som det fremgår her, aldrig noget SMS-forkortelse.

Herudover bruger jeg aldrig fraserne som "Ha' en god  dag" eller "Ha' en super dag", fordi jeg ved i givet fald ikke, hvordan dette skal kunne overgås på en troværdig måde.

Høflighedsfraserne er desværre ved at værre et meget slidt og klichéagtig måde at slutte en besked eller et indlæg på.

Hilsen

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:29

Nu er jeg ikke håndværker, så jeg føler mig ikke stødt. Men jeg kender da et par stykker, en af dem har en værdi på 3 milliarder i sit firma, den anden nok kun nogle hundrede millioner. De hænger nu ikke så meget på gadehjørnerne. De er så ikke håndværkere mere.

Min pointe er at du starter en tråd om at tale pænt, og så sviner du hele brancher til. Jeg forstår ikke pointen ?

Jeg kender også folk med fine uddannelser, der er på vej i fængsel da de har svært ved at forholde sig til loven. De hænger så ud på fine cafeer, og taler akademikersprog med mange høflighedsfraser.

Min anden pointe med at kigge indad, er at dit indlæg oser af du skal fortælle hvor god du selv er, og hvor uopdragne andre er. Det er da seriøst uopdragent.

Hvis du ikke kan lide at folk ikke underskriver deres beskeder, så ignorer dem.

Min egen erfaring er at folk der gør FOR meget ud af høflighed, ofte har noget at skjule, nemlig at de er meget uhøflige under overfladen. Men jo i den første mail foretrækker jeg også at man taler formelt, men hvis folk ikke gider det.. hvad så ? . Jeg er sgu ligeglad :-)

Min holdning.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)